عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
در روز‌های اخیر حجاج کشور‌های مختلف در حال خروج از مکه مکرمه هستند و مسجدالحرام هر روز خلوت‌تر می‌شود. همچنین ۵ هزار حاجی ایرانی به مدینه مشرف شده و حدود ۳ هزار حاجی به کشور بازگشته‌اند.

عقیق: مسجدالحرام در روزهای اخیر با پایان مناسک حج تمتع، نسبت به روزهای گذشته خلوت‌تر شده است و حجاج یا در حال بازگشت به کشورهایشان هستند یا اینکه به مدینه منوره مشرف می‌شوند. البته برخی هم که در روزهای منتهی به مناسک حج تمتع به مکه مکرمه مشرف شدند، به زیارت دوره می‌پردازند.

تعداد بازدید : 30

مسجدالحرام در روزهای گذشته

با این وجود، هر روز از تعداد حجاج حاضر در سرزمین وحی کاسته می‌شود و عملیات بازگشت حجاج از چهارشنبه آغاز شده است؛ به طوری که حجاج عربستان نخستین گروهی بودند که پس از طواف وداع، مسجدالحرام را ترک کردند.

بازگشت ۲ هزار حاجی به کشور/ ۵ هزار حاجی ایرانی به مدینه مشرف شدند

عملیات بازگشت حجاج کشورمان نیز از ۲۳ تیرماه آغاز شده است و تاکنون حدود ۳ هزار حاجی ایران وارد کشور شده‌اند و روند ورود حجاج ادامه دارد.

همچنین با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، تشرف حجاج کشورمان به مدینه منوره از ۲۲ تیرماه آغاز شده است و تاکنون حدود ۵ هزار نفر از حجاج در قالب ۱۷ کاروان مدینه دوم، وارد این شهر شده‌اند و این افراد پس از ۶ روز حضور در مدینه منوره، از فرودگاه جده به کشور بازمی‌گردند.

حجاج ایرانی در ۱۳ هتل مدینه اسکان می‌یابند

به گفته محمد آزاد، رئیس ستاد مدینه منوره، ابتدای تشرف زائران به مدینه منوره، ۱۱ هتل برای اسکان زوار در نظر گرفته شده بود که اکنون ۱۳ هتل برای اقامت حجاج در مدینه منوره پیش‌بینی شده است و هر روز بر تعداد حجاج در مدینه منوره افزوده می‌شود.

مراجعه روزانه ۵۰۰ حاجی ایرانی به مراکز درمانی در مدینه

همچنین خدمات درمانی در مدینه که با آغاز مناسک حج تمتع متوقف شده بود، با ورود نخستین گروه حجاج ایرانی به مدینه منوره، از سرگرفته شد و تیم درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت درمانگاه و بیمارستان‌ها را فعال کرده و در حال خدمت‌رسانی به حجاح هستند؛ به طوری که به گفته مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت در سرزمین وحی، خدمات درمانی در مدینه فعال است و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از حجاج به طور متوسط به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند که بیشتر آنها با توجه به پایان مناسک حج تمتع، از گرفتگی عضلانی رنج می‌برند. البته تاکنون هیچ زائری از کشورمان در مدینه منوره فوت نشده است و وضعیت جسمانی حجاج حاضر در مدینه مطلوب است.

به گزارش فارس، امسال حدود ۹۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از آنها ایرانی بودند. عملیات بازگشت حجاج کشورمان تا هفتم مرداد به پایان می‌رسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین