عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بعد از ایام عرفه:
در حالی که برخی از مسؤولان از ادامه برقراری سفرهای انفرادی به عتبات از مرزهای زمینی خبر داده بودند، مرز مهران و شلمچه از امروز روی زائران خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت بسته شد.

عقیق: مرز مهران و شلمچه که برای ایام عرفه روی زائران سفرهای انفرادی عتبات هم بدون ویزا باز شده بود، از امروز بسته شد و به این ترتیب فقط زائران در قالب کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت امکان تشرف به عتبات را دارند. 

تعداد بازدید : 11

مرز مهران در آستانه عرفه

این امر در حالی است که مسؤولان وزارت کشور با اشاره به ازدحام جمعیت زائران سفر زمینی عتبات در ایام عرفه، گفته بودند که بعد از عرفه هم سفرهای انفرادی به عتبات از طریق مرز مهران و شلمچه برقرار است. اما امروز که برخی از زائران به صورت انفرادی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت عازم مرزها شده بودند، امکان عبور از مرز را نداشتند و مجبور به بازگشت به شهرهای خود شدند.

البته پیش از این حجت‌الاسلام رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به برقراری سفرهای زمینی عتبات در عرفه برای زائران به صورت انفرادی و گروهی، اعلام کرده بود که این روند تا عید قربان ادامه دارد و پس از آن زائران فقط با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت باید عازم عراق شوند.

با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی عراق روی زائران، علاقه‌مندان به سفر عتبات باید فقط با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت همراه شود که هزینه سفر زمینی عتبات به طور متوسط پنج میلیون تومان است و همه سفرها به مدت یک هفته برنامه‌ریزی شده است. در حالی که پیش‌بینی می‌شد تا سازمان حج و زیارت سفرهای زیارتی در بسته‌های متنوعی را ارائه دهد تا افراد بر اساس سلایق و توان مالی بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند. همچنین هزینه سفر هوایی عتبات نیز از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین