عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
در نشست تخصصی وعاظ و نخبگان تبلیغی کشور عنوان شد:
نشست تخصصی وعاظ و نخبگان تبلیغی کشور صبح امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزاده صالح علیه السلام برگزار شد.

عقیق: نشست تخصصی وعاظ و نخبگان تبلیغی کشور صبح امروز با حضور حجج الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ادیب یزدی، مصطفی کرمی، حامد کاشانی بی آزار تهرانی مدیر استان امامزاده صالح و جمع دیگری از سخنرانان مطرح از سراسر کشور که بصورت وبیناری در استان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله نجم‌الدین طبسی با اشاره به اینکه در گذشته علما و بزرگان شیعه برای احیای واقعه غدیر خم جانفشانی کردند، گفت: امروز اگر ما در زمینه غدیر خم چیزی می‌دانیم، وامدار آنها هستیم.

این کارشناس حوزه دینی با اشاره به اینکه متاسفانه در عصر کنونی در زمینه ترویج و بیان غدیر کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: موضوع غدیر خم باید با قدرت بیان شود.

 در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدی از کارشناسان و مبلغان دینی نیز به صورت زنده و تلفنی نکاتی را درباره اهتمام به موضوع غدیر خم بیان کرد و گفت: ضرورت دارد از ابزارهای تبلیغی و ساخت فیلم و سریال برای احیای این واقعه بزرگ استفاده کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در عصر کنونی شبهات زیادی در مورد غدیر مطرح می شود، گفت: هر چقدر به روز عید غدیر نزدیک‌تر می‌شویم، بیان این شبهات بیشتر می شود؛ بنابراین ضرورت دارد که در عصر حاضر از بستر فضای مجازی برای پاسخ به شبهات پیرامون این واقعه بهره گرفت و علما و مبلغین نیز در مورد غدیر خم هم اندیشی‌هایی برگزار کنند.

* نباید نسبت به موضوع امامت و ولایت در عصر کنونی غفلت کنیم

بنابر این گزارش، در ادامه این نشست، آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس در گفت و گویی که به صورت زنده و تلفنی برگزار شد، گفت: ضرورت دارد که احساسات شیعیان و مسلمانان در مورد تکریم و تعظیم عید غدیر خم به صورت گسترده بالا ببریم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ما در سال‌های گذشته در مشهد مقدس بنا به تاکید مقام معظم رهبری در حاشیه مشهد که متاسفانه جریان‌های ضد ولایی نفوذ کرده بودند به مناسبت عید غدیر خم 100 ایستگاه صلواتی برپا کردیم و با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های تبیینی خوشبختانه توانستیم آن منطقه را از جریان های ضد ولایی پاک کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بر لزوم بهره‌برداری مناسب از مراسم‌هایی که به مناسبت عید غدیر خم برگزار می‌شود، تاکید کرد و گفت: در مسئله غدیر خم امام علی (ع) به عنوان مولا از سوی پیامبر (ص) بنا بر تاکیدی که از سوی خدا شده بود به عنوان امیرالمومنین معرفی شد.

وی واقعه غدیر خم را اعلام مدیریت جریان مدیریت ولایی دانست و گفت: اندیشه سیاسی امامت و ولایت و معرفی معصوم به عنوان بزرگترین دکترین سیاسی در این روز اتفاق افتاد و اهمیت ولایت را به همگان بیان کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توانیم از جریانی که در گذشته مطرح شد، صحبت کنیم و نسبت به موضوع امامت و ولایت در عصر کنونی غفلت کنیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر می‌خواهیم در مورد عظمت غدیر خم صحبت کنیم باید به بحث مدیریت امت توجه داشته باشیم. امروز مشکلات جامعه به دلیل انحراف از خط امامت بوده است و باید مدیریت امامت و ولایت بالاتر از دکترین مدرنیته بیان شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج غدیر بدون اهتمام به نظام ولایی و بدون احتیاج مردم به امامت نباید مطرح شود، گفت: بزرگترین انحراف فرصت طلبان منحرف کردن جامعه از مسیر ولایت است چرا که اهتمام به موضوع ولایت زمینه ساز تحقق ظهور است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام حامد کاشانی بر لزوم اهتمام به موضوع جهاد تبیین در عصر کنونی تاکید کرد و گفت: در خصوص جهاد تبیین باید جلسات آسیب شناسی و راهبردی حداقل به صورت ماهی یک بار برگزار شود.

این کارشناس حوزه دین بر لزوم ارایه محتوای قوی و غنی برای اهل منبر تاکید کرد و گفت: برای سخنرانی‌های اهل منبر باید برای نبوغ و رشد آگاهی های آنها نیز تلاش شود.

وی بر لزوم اهتمام بر احیای عید غدیر خم تاکید کرد و گفت: اگر واقعه غدیر خم اصل است باید با آن به صورت اصل برخورد شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام میرلوحی بر لزوم اهتمام و تبیین این واقعه تاکید کرد و گفت: باید فضای شهر ما در آستانه این روز فضایی غدیری باشد و یکی از وظایف نظام ولایی تبیین این حماسه باشد.

حجت الاسلام میرلوحی تاکید کرد: هر وقت ما در جامعه به پیشرفت رسیدیم به دلیل اهتمام به واقعه غدیر و عاشورا بوده است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین