عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
صوت|
مرحوم آیت‌الله فاطمی نیا گفت: بعد از دو رکعت نماز روز عرفه، اگر فرد ۱۰ مرتبه یا الله و ۱۰ مرتبه یا رب بگوید، دعایش برآورده می‌شود. بارها گفتم دعا که می‌کنیم یا در دامن ما یا در حساب ما می‌ریزند.

عقیق:نهمین روز ماه ذیالحجه به نام عرفه شناخته می‌شود و در این روز مسلمانان با دعای منسوب به امام حسین(ع)، با خدا نجوا می‌کنند. مرحوم آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق که حدود ۴۰ روز پیش درگذشت و روز عرفه امسال را درک نکرد، در فضیلت این روز اظهار داشت: روز عرفه بسیار حائز اهمیت است که در البته در حدیث داریم که می‌فرماید: «مَن لَم یُغفَرْ لَهُ فی شهرِ رمضانَ لَم یُغفَرْ لَهُ إلى مِثلِهِ مِن قابِلٍ إلاّ أن یَشهَدَ عَرَفَةَ؛ کسى که در ماه رمضان آمرزیده نشود، تا رمضان آینده آمرزیده نشود؛ مگر آن که در عرفه حاضر شود.»

وی افزود: استاد بزرگواری داشتم که اهل تشرف بود. از او پرسیدم، اگر کسی توفیق حضور در عرفات را نداشت، روز عرفه این مزیت شامل او می‌شود و او فرمود: حتماً می‌شود.

فاطمی‌نیا با اشاره به اینکه در کتاب مفاتیح‌الجنان مرحوم محدث قمی(ره) نوشته است که دو رکعت نماز زیر آسمان در این روز بخوانید. گاهی به خانم‌ها گفته‌ام که اگر نتوانستید زیر آسمان بخوانید و آپارتمان‌نشین هستید، زیر سقف خانه هم بخوانید، ایرادی ندارد. این دو رکعت نماز مانند نماز صبح است که اگر فردی توانست زیر آسمان باید بخواند. نیت هم نماز عرفه است.

این استاد اخلاق افزود: بعد از آن دو رکعت نماز اگر فرد ۱۰ مرتبه یا الله و ۱۰ مرتبه یا رب بگوید، دعایش برآورده می‌شود. بارها گفتم دعا که می‌کنیم یا در دامن ما می‌ریزند یا در حساب ما می‌ریزند.

صوت این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 31

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین