عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
در سالروز حرکت حضرت سید الشهدا(ع) از مکه به کربلا؛
آغاز برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین از ۸ ذی الحجة سالروز حرکت حضرت سید الشهدا علیه السلام از مکه به کربلا اعلام شد.

عقیق: با حضور جمعی از مسئولان بخش‌ها و گروه‌های مختلف، آخرین مسائل اربعین و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های مختلف قرآن، روایت گری، تبلیغ و مبلغان، کودک، همایش‌ها، برنامه‌های علمی و مطالعاتی، آموزش، فضای مجازی، رسانه و مراسم بحث و بررسی شد.

مسئولان هر بخش در خصوص هریک از محورها گزارشی از فعالیت‌ها و آخرین وضعیت پیشرفت امور ارائه دادند و سازوکارهای هم افزایی و هماهنگی هر محور نیز معین شد.

در این نشست درباره برنامه حضور هیئتی از اساتید دانشگاه‌های عراق که به دعوت کمیته فرهنگی و با هماهنگی بنیاد بین‌المللی اربعین در عراق در نیمه دوم تیرماه به ایران سفر می‌کنند، بحث و تبادل نظر و برنامه سفر به کمیته سه نفره ای برای تصمیم گیری ارجاع شد.

برگزاری همایش‌ها قبل و در موسم، چگونگی فراخوان مبلغان و مربیان کودک و قاریان و پیوست فرهنگی مواکب از موضوعات دیگر این نشست بود که بعد از بررسی و ارائه نظرات شرکت کنندگان تصمیماتی در خصوص هر یک از آنان اتخاذ شد.‌

در این نشست ویدئو کنفرانسی مقرر شد، هشتم ذیحجه سالروز حرکت حضرت سید الشهدا (ع) از مکه مکرمه به کربلا که به یوم الترویه شهرت دارد، آغاز فعالیت‌های رسانه‌ای و آموزشی و فرهنگی قبل موسم، تعیین و همه بخش‌ها و گروه‌ها با تکمیل برنامه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و ارائه آنها به گروه‌ها و مجامع فعال اقدام کنند و شبکه عبرات برنامه‌های اربعینی خود را به صورت مستمر تا پایان ماه صفر به صورت شبانه روزی آغاز کند.

چگونگی اجرای مراسم مشترک ایرانی و عراقی و محافل قرآنی مشترک نیز مورد بررسی قرار گرفت و همچنین گزارشی از حضور مسئولان قرآنی عراق در ایران در این ایام و نتایج جلسات مشترک مسئول گروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی و آموزشی با ایشان به جلسه ارائه شد. مقرر شد، آموزش قاریان و فعالان قرآنی عراق به صورت برخط از سوی گروه قرآن اجرایی شود.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین