عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
حجت الاسلام باباخانی:
نشست هم‌اندیشی دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات سراسر کشور در روز‌های ۲۶ و ۲۷ خرداد در تهران به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور برگزار شد.

عقیق: در نشست دو روزه هم‌اندیشی دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات سراسر کشور که به برگزاری 12 ساعت جلسه گفتگو و همفکری انجامید ضمن ارائه گزارش مبسوطی از ششمین انتخابات شورای هیئات مذهبی کشور، در مورد مسائل کلانی چون پروژه‌های شناسایی و راهبری طرح‌ها و رویدادهای استانی و شناسایی و ارزیابی هیئات شاخص کشوری بحث و گفتگو شد و با ارائه مشکلات پیش روی دبیران استانی توسط آن‌ها، راهکارهای رفع مشکلات و موانع احتمالی بررسی گردید.

در جهاد تبیین به‌ جای برگزاری همایش، به کار اجرایی نیاز داریم

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیر سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در این نشست ضمن معرفی خدمات در نظر گرفته شده برای گروه‌های مختلف، حول محور هیئات به بیان موضوعاتی در حوزه جهاد تبیین به‌عنوان وظیفه اصلی هیئات پرداخت و گفت: برخی سنت‌های الهی همیشگی است مثلاً امتی که برای رضای خدا استقامت کنند و ایستادگی در امر حق خود داشته باشند خدا نصرت خود را برای این امت قرار خواهد داد.

در جهاد تبیین به‌ جای برگزاری همایش، به کار اجرایی نیاز داریم

این که حضرت آقا می‌فرمایند ما در آستانه فتح‌الفتوحات هستیم در واقع حضرت آقا افق ماجرا را می‌بینند و مثل ما این اول راه را نمی‌بیند که با خودمان بگوییم چگونه می‌شود به این فتح‌الفتوح رسید چون به‌واقع ظاهر امر برای ما ناامیدکننده است. اما حرف این است این سنت‌های الهی در زمانه ما کار نمی‌کند؟ یعنی فقط در دوره پیامبر و اهل‌بیت جواب می‌داده؟ به‌واقع معمول سنت الهی این است که جاهایی که می‌خواهد فتح‌الفتوحی انجام پذیرد یک سختی قبل از آن است که در آن ایمان‌ها سنجیده شود. در چنین موقعیتی است که مقام معظم رهبری مدبرانه بحث جهاد تبیین را مطرح می‌نمایند و در برابر آن تحریف و تضعیف امید که دشمن سرسختانه دنبال می‌کند، روشنگری و امیدآفرینی را توصیه می‌کنند و ما می‌بینیم در حدود نه ماه گذشته حدود 60 مورد لفظ جهاد تبیین را مطرح کرده است که شاید هیچ بحثی را تا کنون این‌گونه بدان نپرداخته‌اند.

در جهاد تبیین به‌ جای برگزاری همایش، به کار اجرایی نیاز داریم

وی ضمن بیان گستردگی هجمه رسانه‌ای بر علیه دستاوردهای موجود افزود: در این موضوع جهاد تبیین که دشمن محورهای آن را دارد به‌شدت می‌زند. باید بدانیم هر کار فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی که می‌کنیم اگر به تَبیُّن نینجامد‌ این دارای مشکل است. در جهاد تبیین نیاز به همایش و این قبیل موارد نداریم بلکه در حوزه جهاد تبیین کار مصداقی نیاز داریم. باید اقداماتی با پیوست فرهنگی درست انجام پذیرد تا در ذهن مخاطب امید را تقویت نماید. ما در این قسمت خیلی ملایم و با آرامش داریم عملیات انجام می‌دهیم که اصلاً درست نیست. ما در حوزه جهاد تبیین با آن چیزی که آقا مدنظرش هست خیلی فاصله داریم و امروز دیگر آقا این را فریضه و یک وجوب اعلام کرده است. در این قسمت به نظر بر سر راهکارهایی که چگونه این تبیین انجام پذیرد باید در مجموعه‌های مختلف به آن فکر کنیم و روی آن عملیات انجام دهیم و ما باید در تمام استان‌ها به شکل جزئی به این بپردازیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین