عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد مطرح کرد:
سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: حضور افراد در فضاهای معنوی و در اجتماعات ایمانی به‌ویژه در مضجع شریف اهل‌بیت علیهم‌السلام تأثیر بسزایی بر رعایت شئون اسلامی و تقویت بنیه‌های ایمانی جامعه دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، در حرم کریمه اهل‌بیت، با بیان این که صلوات بر پیامبر و خاندان عصمت و طهارت در عین ثبت حسنات، پاکی گناهان را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلَی مَا یُکَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ فَلْیُکْثِرْ مِنَ الصَّلاةِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فَاِنَّهَا تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْماً» هر کس نمی تواند کفاره ی گناهانش را بپردازد، بر محمد و آل محمد بسیار صلوات فرستد زیرا صلوات گناهانش را کاملا از بین می برد.

وی در ادامه به روایت «ألصّلاة علی النّبی و آله أمحق للخطایا من الماء إلی النّار» از امام علی علیه‌السلام، اشاره کرد و گفت: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ صلوات بر پیامبر (ص) و آل او گناهان را شدیدتر از آنچه آب، آتش را خاموش می‌کند، محو می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، با بیان این که به لطف الهی، رحمت بر غضب و آب بر آتش و خوبی‌ها بر بدی‌ها غالب است، اظهار داشت: اختیار غضب از آن رحمت است و رحمت مدیریت‌کننده و برطرف‌ساز غضب است. به تعبیر علما در تمام غضب‌های الهی تزکیه و خیر و رحمت است.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) به فرازهایی از دعای ماه رجب اشاره کرد و یادآور شد: علی‌رغم تمام پستی و بلندی‌ها، سختی‌های روزگار و تلاش کفار و منافقین، تاریخ بارها و بارها ثابت نموده که در همین دنیا مؤمنین بر کفار غالب می‌شوند.

وی حکومت ۵۰۰ساله بنی عباسی بر سرزمین‌های اسلامی را مورد توجه قرارداد و اذعان داشت: غلبه به دو صورت غلبه ظاهری و غلبه روحی و معنوی است؛ «کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» (آیه 24 سوره ابراهیم). گستره وصف ناپذیر سادات نبوی و ابتر بودن دشمنان اهل بیت علیهم السلام نشان دهنده غلبه خوبی بر بدی هاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، با بیان اینکه که کسی که امین باشد، قطعاً اهل بهشت و نجات خواهد بود، اظهار داشت: امین کسی است که حق خدا و بندگان خدا را ضایع نکند، لذا قدردانی و بهره‌گیری بایسته از نعمت‌های الهی و استفاده بهینه از فرصت‌ها از جمله ویژگی‌های انسان امین است.

وی در ادامه با اشاره به این که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیازمند توجه به آداب و رعایت مراتب است، یادآور شد: عمل به فریضه امربه‌معروف نیازمند توجه به‌مراتب متنوع و متکثر آن است، پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در بسیاری از موارد با حسن خلق به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عمل می‌نمودند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) ضمن اشاره به تأثیر محیط بر رعایت شئون اسلامی، بر اهمیت گسترش فضاهای معنوی در سراسر کشور تاکید کرد و ابراز داشت: حضور افراد در فضاهای معنوی و در اجتماعات ایمانی به‌ویژه در مضجع شریف اهل‌بیت علیهم‌السلام تأثیر بسزایی بر رعایت شئون اسلامی و تقویت بنیه‌های ایمانی جامعه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از دعای «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِهِ، وَیَا مَنْ یُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدائِدِ، وَیَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلی رَوْحِ الْفَرَجِ» صحیفه سجادیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همه گره‌ها به دست ذات اقدس اله باز می‌شود.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین