عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد؛
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: سکوت انسان را محبوب نموده، حکمت را در قلب آدمی جاری می‌سازد؛ سکوت و تحمل بی‌ادبی و زخم‌زبان‌های دیگران برطرف‌کننده بسیاری از ناملایماتی است که ریشه در زبان دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه‌السلام در رابطه ‌با دوستی خداوند، اظهار داشت: برای دوستی با خداوند متعال باید به سیره انبیای الهی توجه نماییم؛ «إنَّمَا اتَّخَذَ اللّه عَزَّوَجَلَّ إبراهِیمَ خَلیلاً لِکثرَةِ صَلاتِهِ عَلی مُحَمَّدٍ و أهلِ بَیتِهِ علیهم السلام»، امام هادی علیه السلام میفرمایند؛ خداوند متعال، ابراهیم علیه السلام را دوست خود برگرفت؛ زیرا او بر محمّد و اهل بیت او بسیار درود می فرستاد.
وی در ادامه ضمن تبیین اعمال ویژه ماه ذی‌القعده به نماز روزهای یکشنبه این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، با اقامه نماز مخصوص روز یکشنبه ماه ذی‌القعده، گناهان آمرزیده، توبه آدمی مورد پذیرش ذات اقدس اله قرار می‌گیرد؛ این نماز وسعت رزق‌وروزی در دنیا را به همراه داشته، در عین آمرزش والدینش مصلی، در روز موعود ملک الموت به‌آسانی روح را از بدن خارج نموده و انسان با ایمان از این دنیا می‌رود.
سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س)، امام هشتم را محور ماه ذی‌القعده دانست و خاطرنشان ساخت: امام رضا علیه‌السلام در حدیثی در توصیف امام می‌فرمایند؛ «الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ» امام اُنس رفیق و شفقت پدر و همراهى برادر و خوبى مادر به فرزند کوچک را دارد.
وی در ادامه با بیان این که بیشتر گناهان آدمی از طریق زبان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در روایات اسلامی سفارش‌های بی‌شماری بر سکوت شده است، به‌گونه‌ای که ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام می‌فرمایند؛ « الصَّمْتُ بابٌ مِنْ أبْوابِ الحِِکْمَةِ، إنَّ الصَّمْتَ یَکّسِبُ المَحَبَّةَ،‌ إنَّهُ دَلیلٌ عَلی کُلِّ خَیْرٍ».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد افزود: سکوت انسان را محبوب نموده، حکمت را در قلب آدمی جاری می‌سازد؛ سکوت و تحمل بی‌ادبی و زخم‌زبان‌های دیگران برطرف‌کننده بسیاری از ناملایماتی است که ریشه در زبان دارد.
سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) جایگاه تحمل بی‌ادبی دیگران در نظام خلقت را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: بر اثر تحمل بداخلاقی‌های اطرافیان به‌ویژه بداخلاقی همسر، خداوند توفیق معرفت را به انسان اعطا می‌کند. همواره باید سعی نماییم تا با دست، زبان و نیتمان کسی را رنج ندهیم و بد کسی را نخواهیم.
وی بر اهمیت حفظ آبرو در کمک و دستگیری از دیگران تاکید کرد و اذعان داشت: تمام اعمال انسان‌ها در منظر و دید خداوند متعال، پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که بر اساس روایات اسلامی، اعمال بندگان هر هفته خدمت امام زمان (عج) عرضه می‌شود؛ اهل‌بیت علیهم‌السلام برای گناه، معصیت و خطای مؤمنین طلب آمرزش می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در پایان به روایتی از امام جواد علیه‌السلام در رابطه‌ با ارزش زیارت قبور اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و ابراز داشت: امام جواد علیه‌السلام، می‌فرمایند؛ اگر کسی به زیارت پدرم نائل آید درحالی‌که گرما، سرما و یا قطرات بارانی بر بدنش بخورد، خداوند متعال جهنم را بر او حرام و بهشت بر او واجب خواهد شد. قطعاً کسی که با سختی به زیارت بارگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام مشرف می‌شود، مورد عنایت خاصه خداوند متعال قرار می‌گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین