عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام فرحزاد؛
سخنران حرم کریمه اهل بیت(س) با اشاره به این که هیچ‌کس را با امام زمان(عج) و اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌توان مقایسه نمود، گفت: امام امانت‌داری است که همه هستی در اختیار او و او نیز در اختیار ذات اقدس الهی است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، ضمن اشاره به دهه کرامت و ایام سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهدای یوم‌الله ۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: ذکر بلند صلوات هم گناهان را پاک می‌کند و هم حسناتی برای انسان نوشته می‌شود که درجات آدمی را ارتقاء می‌دهد.

وی اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده است، کسی که وسیله‌ای برای پاک کردن کفاره گناهان خود ندارد، بر محمد(ص) و آل محمد(ع) زیاد صلوات بفرستد. کسی که با اخلاص و توجه ذکر صلوات را بر زبان جاری سازد، گناهانش منهدم می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین فرح‌زاد، در ادامه به روایتی امام رضا علیه السلام در بیان معرفت و شناخت امام اشاره کرد و یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) امتحان‌های الهی را با سربلندی گذراند و بعد از طی تمام این آزمون‌ها به مقام امامت که بالاتر از مقام نوبت و رسالت است، نائل آمدند.

وی انتخاب امام و خلیفه را انتخابی الهی دانست و بابیان این‌که حتی انتخاب جانشین پیامبران در اختیار رسولان قرار نگرفته و منحصراً از آن خداوند متعال است، اظهار داشت: بر اساس آیه «وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُک لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیتِی قَالَ لَا ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ» (آیه ۱۲۴ سوره بقره)؛ بعد از طی آزمون‌ها، حضرت ابراهیم(ع) به خداوند متعال عرضه می‌دارند تا از ذریه ایشان نیز به مقام امامت نائل بیاید و خداوند متعال می‌فرمایند؛ که عهد امامت به انسان‌های ظالم نمی‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، گفت: بر اساس آیات الهی، امامت و خلافت هر انسان ظالم و غاصبی باطل است و کسی که گناه کند و فاسد باشد، قابلیت جانشینی پیامبر(ص) را ندارد.

وی بابیان این‌که قیمومیت عالم هستی به برکت و از آن امام(ع) است، تصریح کرد: امام کسی است که عالم در قبضه وجود اوست و در سایه‌سار وجود ایشان است که آسمان و زمین روزی‌رسان هستند؛ اگر خلیفه و امام معصوم(ع) در دنیا حضور نداشته باشد، طومار هستی درهم‌پیچیده خواهد شد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س)، ضمن اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام با اشاره به این‌که هیچ‌کس را با امام زمان(عج) و اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌توان مقایسه نمود، اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند؛ « الامام، الانیس الرفیق و الوالد الشفیق »، امام امانت‌داری است که همه هستی در اختیار او و او نیز در اختیار ذات اقدس اله است.

 حجت الاسلام والمسلمین فرح‌زاد ضمن بیان ویژگی رفق، مدارا و خلق بزرگ امام هشتم به شفاعت جلودی (که ظلم بسیاری به بنی‌هاشم کرده بود) توسط امام(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: امام(ع) دلسوزترین، خیرخواه‌ترین و رفیق‌ترین انسان نسبت به بندگان خداوند است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین