عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده ایرانی و خارجی در قالب ۱۳۴ کاروان بزرگ و کوچک ایرانی و چهار کاروان عراقی مهمان به مشهد وارد می‌شوند.

عقیق: حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: در دهه کرامت امسال بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده ایرانی و خارجی در قالب ۱۳۴ کاروان بزرگ و کوچک ایرانی و چهار کاروان عراقی مهمان به مشهد وارد می‌شوند.

وی گفت: امسال با همت مدیران کاروان‌ها و آمادگی ایستگاه‌های صلواتی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) از شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، فریمان، سرخس، قوچان، علی آباد کتول، تهران، کرج، شهریار، ورامین، همدان همچنین شهرهای کربلا و نجف هستیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: با هماهنگی با مدیران ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر، ۶ ایستگاه صلواتی ثابت و ۱۰ ایستگاه سیار فعال خواهند بود که خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی به زائران پیاده ارئه می‌کنند و در مسیر قوچان به مشهد نیز از ورودی گلبهار تا مشهد ۳ ایستگاه، در مسیر سرخس ایستگاه میقات الرضا و در مسیر فریمان ایستگاه‌های فرهادگرد، تپه سلام، بهشت رضا و شهرداری در ایام منتهی به ولادت امام رضا (ع) فعال هستند.

رضایی افزود: در ۳ ایستگاه مسیر نیشابور، یک ایستگاه مسیر قوچان و یک ایستگاه مسیر سرخس و فریمان، اسکان و خواب شبانه پیش‌بینی شده است. همه هزینه‌های خدمات به مهمانان امام رضا (ع) توسط خیرین تدارک دیده شده است.

وی از معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار خواست برخی اقلام مصرفی را در صورت امکان و به میزان مصرفی که مدیران ایستگاه‌ها اعلام می‌کنند، با نرخ مصوب تعیین سهمیه کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: زمان حضور زائران پیاده در مشهد یک روز است و مدیران کاروان‌ها پیش‌بینی‌های لازم را برای اسکان انجام داده‌اند. برای آن دسته از زائرانی که امکانات اسکان ندارند نیز واحد اسکان جمعیت خدمتگزار با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط پیش‌بینی لازم را انجام داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین