عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
مراسم جشن حضرت معصومه(س) و تجلیل از استاد غلامرضا سازگار در حسینیه بنی‌فاطمه(س) قم شب گذشته برگزار شد.

عقیق: مراسم جشن حضرت معصومه(س) و تجلیل از استاد غلامرضا سازگار در حسینیه بنی‌فاطمه(س) قم شب گذشته سه‌شنبه ۱۰ خردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و مولودی‌خوانی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

سیدمهدی میرداماد در این مراسم با ذکر خاطره‌ای درباره استاد سازگار گفت: من شب میلاد حضرت زینب(س) سوریه بودم و بنا بود داخل حرم بخوانم و پخش زنده شود. از محل اسکان تا حرم نیم ساعت راه بود. برای مراسم قصیده‌ای از استاد سازگار را نوشته بودم تا بخوانم. در ماشین بررسی کردم دیدم کاغذ شعر را جا گذاشته‌ام و بسیار ناراحت شدم که چرا این شعر را جا گذاشته‌ام.

وی افزود: در حرم تصمیم گرفتم به محفوظات خودم بسنده کنم و با اجبار بخوانم. نیت کرده بودم شعر ایشان را بخوانم اما میسر نشده بود. برای همین ناراحت بودم. دقایق اندکی تا آنتن پخش زنده مانده بود، به یکی از خادمان گفتم مفاتیحی برایم بیاورد. او مفاتیحی از قفسه برایم آورد. مفاتیح را که باز کردم، دیدم دو برگه کاغذ شعر میان آن است.

میرداماد ادامه داد: روی برگه‌ها همان قصیده‌ای که از استاد سازگار بنا بود در مراسم بخوانم، با خط خوش و درشت نوشته بود. از خادم پرسیدم این مفاتیح برای کیست. گفت: دیشب آقای سماواتی در حرم دعای کمیل می‌خواند و این مفاتیح برای اوست و کاغذ شعرهایش را جا گذاشته بود. من همان شعرها را دوباره خواندم. این روزی استاد سازگار است که در تمام حرم‌ها و جلسات اشعار ایشان خوانده می‌شود.

تعداد بازدید : 97

خاطره‌گویی سیدمهدی میرداماد در حضور استاد سازگار

غلامرضا سازگار در این مراسم اظهار داشت: اولین مرتبه که سید مهدی میرداماد محضر مقام معظم رهبری فیض داد، تمام افرادی که اطراف من بودند، گفتند او در آینده مداح خوبی خواهد شد. میرداماد یکی از افتخارات شهر قم و ایران است.

وی افزود: در گذشته ما اشعار را حفظ بودیم و می‌خواندیم، اما سنم که بالاتر رفته است، دیگر کمتر امکان خواندن دارم.

سازگار در ادامه این ابیات از سروده‌های خود را خواند:

شکر مخصوص خداوند است و بس
لیک نَبوَد در توان هیچکس

انبیاء با آن همه اعجازشان
عجز خود را داده‌اند اینجا نشان

هیچکس را شکر او ناید ز دست
چون به هر شکرش، شکری واجب است

تعداد بازدید : 49

اظهارات غلامرضا سازگار در مراسم تجلیل خود

در بخش دیگری از این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حسینی قمی و سیدمهدی میرداماد از سال‌ها تلاش استاد غلامرضا سازگار در مسیر ذاکری و خادمی اهل بیت(ع) تقدیر شد.

تعداد بازدید : 52

تجلیل از استاد غلامرضا سازگار

در این مراسم سید مهدی میرداماد بعد از حدود ۲ سال مجدداً در هیأت بنی‌فاطمه(س) قم حضور پیدا کرد و مدیحه‌خوانی داشت. او اعلام کرد دهه اول محرم در این هیأت مرثیه‌خوانی خواهد کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین