عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
آیت الله جاودان:
آیت الله جاودان هدایت مردم را از وظایف مهم روحانیون دانست و گفت: ما نسبت به سخنان مان مسئول هستیم زیرا فرشتگان عتید و رقیب همه چیز را می نویسند.

عقیق: آیت الله محمد علی جاودان در نخستین روز پنجمین نشست رسالات با بیان اینکه یک روحانی نباید سوار ماشین سلطنتی شود، اظهار کرد: زمانی من سوار نیسان نشسته بودم. طلبه‌ای سوار بر موتور بود. یک آقایی هم کنار یک فرمانده ارتش در ماشین خوبی نشسته بود. مردم نه من و نه آن طلبه موتورسوار را نگاه کردند بلکه آن روحانی را نگاه می‌کردند.

وی گفت: روحانیون باید عرفیات را رعایت کنند. هر گناهی را می‌توان جواب داد ولی اگر به خاطر رفتار من، مردم از دین گریزان شوند، این را نمی‌شود جواب داد.

آیت الله جاودان در ادامه هدایت مردم را از وظایف مهم روحانیون دانست و اظهار کرد: جهات اخلاقی را با مردم رعایت کنید. یک طلبه‌ای درباره قیمت یک جنس با فروشنده ای دعوا کرد. ما باید بگذریم چون مردم به ما حق نمی‌دهند. در دعوای بین زن و مرد، مردم به زن حق می‌دهند. عرفیات خیلی مهم است.

استاد اخلاق گفت: لزومی ندارد ما هر چیزی را بگوییم. ما باید قرآن و حدیث خوب، برای مردم بگوییم. حدیث را باید با عقل بسنجیم، اگر خوب بود، برای مردم بخوانیم. همه ما همیشه در سیر خوب است و ما یک روز این سیر را ملاقات خواهیم کرد. چطوری سیر کردی؟

وی در ادامه با اشاره به واقعه روز عاشورا، اظهار کرد: ما باید روایات قوی برای مردم بخوانیم در همین موضوع عاشورا نیز روایات ضعیف را نقل می‌کنند. روایات را مستند و با ارائه سند برای مردم بخوانیم. حرف بدون سند نزنید. ما نسبت به سخنان مان مسئول هستیم زیرا فرشتگان عتید و رقیب همه چیز را می‌نویسند.

آیت الله جاودان افزود: ما به جوانی که بعدها درباره مبتلا شدنش به گناه می‌گوید، می‌گوئیم که نمازت را درست بخوان و هر روز صبح با امام زمان علیه السلام عهد ببند و صحبت کن. دعای عهد توسل خوبی به امام زمان (عج) است.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله بروجردی فرمودند در عمرم دروغ نگفتم. انسان خیلی باید شخصیتش بالا باشد. من جوانی را می‌شناسم که اصلاً گناه نمی‌کند. برنامه زندگی پس از زندگی خوب است زیرا بسیاری از روایاتی را که ما خوانده ایم، در این برنامه، گفته اند.

پنجمین نشست رسالات به عنوان حرکت منبری‌های جوان هیأت‌های حسینی ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور چهره‌های شاخص منبر از استان‌های کشور در مجموعه شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار می‌شود.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین