عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در خطبه نماز عید فطر بیان کرد:
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: خطری که بعد از ماه رمضان روزه داران و سرمایه داران معنوی را تهدید می کند این است که نسبت به این اندوخته ها بی تفاوت باشیم.

عقیق:آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان به تصریح قرآن کریم تقوای الهی است، اظهار کرد: رعایت تقوا مختص ماه رمضان نیست بلکه منظور آن است که تقوای حاصل از ماه رمضان دستاورد ما در تمام طول سال به عنوان سرمایه است.

وی گفت: اگر در ماه رمضان دهان را از غذایی که بر ما مجاز نبود بستیم، در طول سال هم باید از لقمه های حرام اجتناب کنیم؛ اگر در ماه رمضان دهان را از غیبت، تهمت و گناهان زبان بستیم، در تمام سال مراقب زبان خود باشیم و اگر پوشش و حجاب مان را در این ماه رعایت کردیم، در طول سال هم به این واجب الهی توجه داشته باشیم و این سرمایه ها را در طول سال حفظ کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: خطری که بعد از ماه رمضان روزه داران و سرمایه داران معنوی را تهدید می کند این است که نسبت به این اندوخته ها بی تفاوت باشیم؛ زیرا شیطان که در ماه رمضان در بند و زنجیر بود امروز برای سرقت این سرمایه ها در کمین نشسته است و مؤمن واقعی کسی است که تا ماه رمضان آینده این سرمایه ها را حفظ و مراقبت کند.

وی در خطبه دوم تقوای الهی را بهترین زاد و توشه برای رسیدن به مقام های بلند انسانی دانست و گفت: ماه رمضان باطن انسان ها را اصلاح می کند و ظاهر هم به تبع باطن اصلاح می شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به مناسبت های این هفته ابراز کرد: دوشنبه دوازده اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری بود که به عنوان روز معلم نامگذرای شده است؛ انسان اگر بتواند در تعلیم و تربیت قدمی بردارد و انسانی را هدایت کند به تعبیر قرآن کریم گویا تمام بشریت را هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری از معلمان و هدایتگران عصر ما بود که آثار ایشان تأثیر زیادی در پیروزی انقلاب و تثبیت فرهنگ اسلامی داشته و دارد، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری در جهاد تبیین امروز جوانان، دانشجویان، معلمان و همه اقشار جامعه اگر می خواهند در افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند باید به کتاب های این شهید بزرگوار مراجعه کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به لزوم انسجام بین ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان در سراسر جهان، گفت: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است در حالی که انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین و مقاومت سایر بلاد اسلامی هرچیزی را که به دست آورده اند، فقط در پرتو وحدت بوده است و اگر خطری آنها را تهدید کرده، به خاطر تفرقه است.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین