عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر:
قاضی عسکرگفت: یکی از تلاش های دشمنان انقلاب ناچیز جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است که این توفیقات نسبت به رژیم گذشته بی سابقه بوده که در این حوزه نیز جهاد تبیین وظیفه همه نیروهای انقلاب است.

عقیق: به نقل از روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ویژه برنامه بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و همچنین گرامیداشت ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در سپاه حضرت سیدالشهداء برگزار شد با اشاره به فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های نیروهای مسلح به ویژه سپاه انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز امنیت و سربلندی ما میان ملت‌های مسلمان دنیا مرهون تلاش‌ها، زحمات و ایثارهای نیروهای مسلح است که پس از پیروزی انقلاب تاکنون در مقابل توطئه‌ها و شرارت‌ها ایستاده و از جان خود مایه گذاشتند.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، تهذیب نفس، تقویت اراده و نوع دوستی را از برکات ماه رمضان برشمرده و افزود: در ایام پایانی ماه میهمانی خداوند هستیم و خوشا به حال انسان‌هایی که از برکات این ماه بهره برده‌اند و پس از عید فطر تولدی دوباره را تجربه و سال معنوی جدیدی را آغاز می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، با اشاره به مسئله جهاد تبیین به عنوان یکی از مهمترین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: این جهاد دارای ریشه‌های قرآنی و روایی بسیاری است و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز همواره به دنبال آن بوده‌اند که مسئله تفکر را در مردم زنده کنند و در پرتو اندیشیدن، انسان‌ها را به کمال برسانند.

وی افزود: وظیفه فعالان جبهه فرهنگی در راستای تحقق جهاد تبیین در گام اول تبیین حقایق دین مبین و مترقی اسلام برای مردم است و در گام دوم مراقبت از توطئه‌های شیطانی و فتنه انگیزی های گسترده‌ای است که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در قالب روش‌های جدید در جریان است که ما نیز باید برای مقابله، همواره مسلح و آماده و هوشیار باشیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر، با اشاره به دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: "یادآوری گذشته" آموزه دیگری از کلام الهی برای ما است که در جای جای قرآن کریم بارها به آن تاکید شده و باید در شرایط کنونی رهنمودهای قرآنی در تمامی جبهه‌های فکری و عقیدتی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و طبق جهاد تبیین ارزش‌های اسلام و انقلاب را برای اقشار مختلف جامعه بیان کنیم.

وی گفت: یکی از تلاش‌های دشمنان انقلاب کوچک و ناچیز جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب از جمله در صنایع مختلف، عرصه‌های اقتصادی و زمینه‌های علمی است که این توفیقات نسبت به رژیم گذشته بی سابقه بوده که در این حوزه نیز جهاد تبیین وظیفه همه نیروهای انقلاب در تمامی عرصه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی و تبیینی شهید استاد مرتضی مطهری، اظهار داشت: در اوایل انقلاب تفکر مارکسیستی در مراکز علمی در حال توسعه و فعالیت بود که آن شهید به بهترین وجه مسائل مربوط به مارکسیسم را با روش‌های دقیق و علمی برای اساتید حوزه و دانشگاه بیان و نقد می‌کردند که در ضمن این جلسات، مبلغان و اساتید نحوه روشمند دفاع از اسلام را آموزش می‌دیدند که اکنون نیز همه ما موظف هستیم مکتب شهید مطهری را در مسیر جهاد تبیین ادامه دهیم.

وی در پایان گفت: راه نجات جامعه در مقابل فتنه انگیزی ها و توطئه‌های ایادی کفر و ظلم در جهان، تبعیت از رهبر معظم انقلاب است که حقیقتاً باید شکرگزار وجود نعمت رهبری همچون رهبر معظم انقلاب باشیم و در این رسالت همه ما باید در جبهه مقابله با فتنه اجانب، نقشی فعال را ایفا کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین