عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
حجت الاسلام قمی:
حجت الاسلام قمی درباره اهمیت کار نغمه پردازی با محوریت جهاد تبیین گفت:جنگ تبیینی امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نغمه‌پردازان به عنوان خط مقدم این جنگ شناخته می‌شوند.

عقیقبه نقل از خبرگزاری مهر : مجموعه فرهنگی سرچشمه در بیست و پنجمین شب ماه مبارک رمضان میهمان نغمه‌پردازان اهل بیت علیهم السلام بود. در این نشست صمیمانه ضمن حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برخی پژوهش‌گران حوزه‌ی هیأت همچون محمدرضا سنگری نیز حضور داشتند.

نغمه‌پردازان خط مقدم جنگ تبلیغی و تبیینی هستند

ضیافت «میهمانی خدا» در شب گذشته همچنین میزبان نغمه‌پردازان برجسته‌ی کشوری چون حجت الاسلام جواد محمدزمانی، اکبر شیخی، حمید رمی، سید جواد پرئی، مهدی پورپاک، محمد رسولی، امیر طلاجوران، حسین صاحب جمعی، امیر تاجیک، محمد بیابانی، امیر حسین الفت و دیگر فعالان این عرصه بود.

نغمه‌پردازان خط مقدم جنگ تبلیغی و تبیینی هستند

در این مراسم پس از صرف افطار میهمانان بر سفره اکرام اهل بیت علیهم السلام، دورهمی صمیمانه‌ای تشکیل شد که بخش اصلی آن به بیان دغدغه‌ها و انتظارات نغمه‌پردازان از سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داشت. گزارشی از دستاوردهای سفر نوروز ۱۴۰۱ به سوریه و زیارت بقاع متبرکه و لزوم تداوم سفرهای اینچنینی به جهت ایجاد همفکری، هم‌سویی و همدلی بیشتر بین جامعه نغمه‌سرایان از دیگر بخش‌هایی بود که در این مراسم بدان پرداخته شد.

نغمه‌پردازان خط مقدم جنگ تبلیغی و تبیینی هستند

همچنین در بخش دیگر این دورهمی صمیمانه توجه به ابعاد علمی و ادبی در نغمه‌پردازی، لزوم ارائه مضامین جدید، موضوعات صنفی، مداحی استودیویی، نگرانی‌ها درباره توجه به مداحان نوجوان و مطالب دیگر مرتبط با موضوع از سوی نغمه‌سرایان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از این دورهمی صمیمی درباره اهمیت کار نغمه پردازی با محوریت جهاد تبیین سخن گفت و بیان داشت: جنگ تبلیغی و تبیینی امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نغمه‌پردازان به عنوان خط مقدم این جنگ شناخته می‌شوند.

نغمه‌پردازان خط مقدم جنگ تبلیغی و تبیینی هستند

حجت الاسلام مجید باباخانی در ادامه مراسم ضمن اشاره به پیگیری دغدغه‌ها و نگرانی‌های نغمه‌پردازان از توجه ویژه سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به اجرای برنامه‌های علمی پایدار در این زمینه خبر داد. وی در ادامه به جزئیاتی از فعالیت اندیشکده هیأت در سازمان تبلیغات اسلامی را بیان کرد.

در پایان محمد رضا سنگری پژوهشگر آئینی به ایراد سخنانی در زمینه نغمه‌پردازی پرداخت و نغمه‌سرایی را به عنوان فعالیتی مهم و دارای جایگاه رفیع در ادبیات دینی مورد اشاره قرار داد.

 

منبع: مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین