عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
با افزایش گرو و غبار ناشی از طوفان شن در کربلا و‌نجف، زائران حرم‌های مطهر پراکنده شدند. البته برخی دیگر هم در ایوان نجف و بین‌الحرمین به جمع‌آوری خاک و انداختن عکس یادگاری پرداختند.

عقیق:ساعاتی قبل در حالی که بسیاری از زائران کربلا و نجف نماز مغرب و عشا را اقامه کردند و در حال افطاری بودند، توفان شن حرم‌های مطهر را درنوردید و موجب پراکندگی زائران شد.

تعداد بازدید : 87

جمع‌آوری خاک در بین‌الحرمین پس از توفان شن در کربلا

بر همین اساس، با افزایش گرد و غبار در کربلا، زائران پس از افطار متفرق شدند. با این‌وجود، برخی هم به جمع‌آوری خاک‌های بین‌الحرمین پرداخته و آن را به عنوان خاک متبرک در کیسه و لیوان‌هایی قرار دادند. 

برخی دیگر نیز با حضور در بین‌الحرمین عکس یادگاری انداختند. همچنین برخی از زوار با وسایل مختلف سعی در تمیز کردن سنگفرش‌های بین‌الحرمین‌ داشتند.‌

تعداد بازدید : 54

زائران حرم امام علی علیه‌السلام نیز با افزایش گرد و غبار ناشی از طوفان در ایوان نجف به سوی ضریح و فضای بسته حرم حرکت کرده و‌ برخی دیگر به منازل خود بازگشتند.

با طوفانی که ایجاد شده بود، بسیاری از قسمت‌های حرم مملو از خاک شد و حتی سنگ‌های ایوان نجف به رنگ خاک درآمد. ‌این طوفان همچنان ادامه دارد و فضای شهرهای زیارتی کربلا و‌نجف غبارآلود است و بسیاری از زائرانی که پیش از این با وجود شیوع کرونا از ماسک استفاه نمی‌کردند، با افزایش گرد و‌غبار ماسک زده‌اند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین