عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در ششمین قسمت از برنامه سخن قرآن به اهمیت افطاری دادن اشاره کرد و گفت: شخصی به پیامبر (ص) گفت: توان افطاری دادن ندارم، پیامبر گفت: افطاری بده ولو به اندازه نصف خرما.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در ششمین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع تناسب در کارها پرداخت.

در ستایش از ماه رمضان که پیامبر در جمعه آخر شعبان به مردم اهمیت ماه رمضان را می‌گفت، یک جمله‌اش این بود که افطاری بدهید، یک نفر بلند شد و گفت: آقا نداریم، پیامبر (ص) گفت: ولوبه نصف خرما، البته این به معنی نیست که کسی که دارد فقط خرما بدهد.

خدا به پیامبر می‌فرماید: من به تو زهرا دادم، من به تو خیر زیاد دادم، نماز بخوان و شتر بکش، پس خرما دادن برای همه نیست.

طلبه‌ای می‌گفت: پیامبر (ص) برای خدا تبلیغ می‌کرد و شما هم برای تبلیغ پول نگیرید، فرزندان امام علی و حضرت زهرا (س) بیمار شدند و پیامبر گفت: سه روز روزه بگیرید، روزه گرفتند و هنگام افطار روز اول فقیر آمد، روز دوم یتیم آمد و روز سوم اسیر آمد و هر سه روز افطارشان را دادند. بعد گفتند ما برای این غذا دادن به یتیم و مسکین و اسیر نه تشکر از آنها می‌خواهیم و نه پاداش، حال مگر شما مسکین و یتیم و اسیر هستید که به طلبه پول نمی‌دهید. شما خودت حق مأموریت می‌گیری و اما می‌خواهی به طلبه بدهی می‌گویی برای خدا کار کن.

انسان باید اراده‌اش را تقویت کند، جوانی می‌گفت: من دختر زیبا می‌بینم نمی‌توانم نگاه نکنم، اما دوست ندارم نگاه کنم، گفتم: نذر کن که اگر نگاه کردی خود را جریمه کنی، چون باید پول بدهی، این‌گونه حتماً عمل می‌کنی.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین