عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
فردا آغاز به کار می کند:
کمپین جهانی «زینب؛ خواهر عشق» یا Zaynab Sister of love فردا پنجشنبه همزمان با ایام رحلت حضرت زینب سلام الله علیها با هدف معرفی جهانی این بانوی بزرگوار در ایران و اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

عقیق:کمپین جهانی «زینب؛ خواهر عشق» در کشورهای مختلف به زبان  انگلیسیZaynab Sister of love، عربی «زینب؛ اخت العشق»، اسپانیولی«Zainab, la hermana del amor»، ترکی استامبولی «BenZeynep s.v.a aşkın ablasını seviyorum»،  آلمانی «Ich liebe Zainab, die Schwester der Liebe» در اقصی نقاط جهان از جمله شهرهای اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، آمریکا لاتین، آفریقا ، حاشیه خلیج فارس و غرب آسیا همزمان با ایام رحلت بانوی صبر حضرت زینب سلام الله علیها  با هدف معرفی این چهره جهان اسلام  برگزار می‌شود.

این کمپین تلاش دارد نه فقط در ایام عزاداری سفیر کربلا  بلکه در تمام روزهای سال به فعالیت بپردازد و با روش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی سعی بر معرفی حضرت زینب سلام الله علیها و اشاعه فرهنگ آزادگی در سراسر جهان کند.

برپایی ۶ موکب در سطح شهر تهران

در تهران ۶ موکب در میدان تجریش، خیابان شریعتی (مترو قیطریه)، بلوار اندرزگو، میدان صنعت، میدان کاج و میدان کوثر در بلوار دریا از ساعت ۱۴ الی ۲۲ برپاست. در پایتخب تابلوهای شهری و عرشه پل‌ها به نام حضرت زینب سلام الله علیها مزین و کمپین «زینب؛ خواهر عشق» به مردم تهران معرفی شد.

در ۸ استان کشور و در شهرهای اصفهان، شهرکرد، بروجرد، تبریز، ملایر، خرم آباد، سمنان، شیراز و گرگان موکب‌های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها راه‌اندازی و قرار است با اقدامات فرهنگی ابعاد گسترده شخصیتی این بانوی بزرگوار جهان اسلام معرفی شود.

محفل روضه خانگی و برقراری سفره احسان اهل بیت (ع) و توزیع آن در بین اهالی محله و شهر هم برپاست و تا امروز قرار است در شهرهای پرنیان، یزد، کوهدشت، زنجان، ایلام و مشهد و در استان‌های خراسان شمالی، کرمان، مازندران و خوزستان روضه خانگی به نام حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شود.

پزشکان ۳ شهر بیماران را رایگان ویزیت می‌کنند

۶۹ پزشک در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد در روز پنجشنبه با پیوستن به کمپین زینب خواهر عشق، مراجعان خود را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.

در یک اقدام متفاوت قرار است در کمپین «زینب؛ خواهر عشق» به ۶۹ خانواده سادات زندانی با جرایم غیر عمد مالی به مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها  بسته معیشتی و فرهنگی تقدیم شود.

تولیدات مختلف رسانه‌ای از جمله چند فیلم کوتاه داستانی، ویدئو کامنت، کلیپ‌های تصویری، گفت‌وگوهای خیابانی و موشن گرافی در معرفی ابعاد وجودی حضرت زینب سلام الله علیها توسط فعالان هنری تولید و همزمان با برگزاری کمپین در فضای مجازی و شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

 در این کمپین فعالان فرهنگی و اجتماعی در مناطق شیعه‌نشین کشورهای غرب آسیا اقدام به توزیع نذری و بسته معیشتی و فرهنگی در میان دوستداران اهل بیت خواهند کرد و در شهرهای کشورهای غرب آسیا، حاشیه خلیج فارس، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و لاتین با تجمع و نصب نمادهایی توسط عاشقان خاندان نبوت از مقام شامخ اسوه صبر و تقوا حضرت زینب سلام الله علیها یاد خواهد شد.

تولید محتوا در فضای مجازی به ۶ زبان

در فضای مجازی هم دوستداران این بانوی بزرگوار با ۶ زبان انگلیسی، عربی، اسپانیولی، آلمانی، ترکی استامبولی و فارسی هشتک‌های  #Sister_of_ love، #la_hermana_del_amo  #اخت_العشق و #خواهر_عشق مقام حضرت زینب سلام الله علیها را پاس می‌دارند و ضمن ابراز ارادات به مقام شامخ آن حضرت به معرفی ابعاد وجودی دخت بزرگوار امیر مومنان علی علیه السلام می پردازند.

کمپین «زینب؛خواهر عشق» در تلاش است  حضرت زینب سلام الله علیه را به عنوان خواهر کسی که نماد عشق‌ورزی در کائنات است، معرفی و از جایگاه این بانوی بزرگوار عظمت قیام سیدالشهدا و جایگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای جهانیان ترسیم کند. در کنار آن معرفی ابعاد وجودی دخت امیرمومنان و حضرت زهرا سلام الله علیها در جایگاه علمی، فقهی  و تبیین ویژگی‌هایی همچون صبر، از خودگذشتگی و تقوا از دیگر اهداف این کمپین است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین