عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
در حضور مقامات عراقی:
گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام با نوای «یا علی» و با حضور الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و جمعی از زائران نجف اشرف رونمایی شد.

عقیق:در آستانه میلاد مولی الموحدین امام علی علیه‌السلام گلدسته شمالی این آستان طی مراسمی در ایوان نجف با حضور الکاظمی، نخست وزیر عراق و جمعی از مسؤولان عراقی و ایرانی برگزار شد.

تعداد بازدید : 52

گلدسته شمالی حرم علوی رونمایی شد

حرم مولا در آستانه ولادت مولود کعبه گل‌آرایی و با پارچه‌های سفید و‌سبزرنگ‌ تزئین شد؛ به طوری که در ایوان نجف بیش از یک هزار شاخه گل طبیعی توسط خادمان این حرم مطهر قرار داده شد.

به منظور رونمایی از گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام در ایوان نجف، صندلی‌هایی تعبیه شد و از ساعت ۱۵ این مراسم آغاز و در ابتدای آن آیاتی از کلام‌الله مجید تلاوت شد و پس از آن مسؤولان عراقی به تلاش ایرانیان برای بازسازی و طلاکاری حرم امام علی علیه‌السلام اشاره و از استادکاران ایرانی قدردانی کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در این مراسم با بیان اینکه امام علی علیه‌السلام برای ما مسیر انسانیت را مشخص کرده است، گفت: در عراق قومیت‌های مختلفی کنار هم زندگی می‌کنند که این برای ما یک نوع قدرت به شمار می‌رود و حتی آیت‌الله سیستانی به این امر اشاره داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نجف اشرف مرکز فلسفه و فقه و علم است، افزود: تمام علوم اسلامی از اینجا نشأت گرفته است به همین دلیل هم باید به این شهر توجه ویژه‌ای داشت. به ویژه اکنون که برخی  دشمنان‌ سعی دارند که بذر امید را در دل مردم خشک کرده و بین اقوام و‌ مذاهب‌‌ اختلاف‌افکنی ‌‌‌‌کنند. بر همین اساس، در این برهه نقش علما برای ایجاد همبستگی بین مردم پررنگ‌باید باشد.

پس از آن نیز در حالی که نوای «علی علی،‌ یا علی» در ایوان نجف طنین‌انداز شده بود و زائران با در دست داشتن گل‌های طبیعی، ایوان نجف را نظاره می‌کردند، از گلدسته شمالی حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام رونمایی شد و این گلدسته مطلا به زیبایی خودنمایی کرد.

به گزارش فارس، بازسازی ایوان نجف و گلدسته‌های حرم مولا به همت ستاد بازسازی عتبات در سه فاز طراحی و‌اجرا ‌شد که در مرحله نخست گلدسته جنوبی و اکنون نیز گلدسته شمالی افتتاح شد و از این پس نیز روند بازسازی بخش میانی آغاز خواهد شد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین