عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
امروز برگزار می شود:
گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام امروز طی مراسمی با حضور تولیت حرم علوی و مسؤولان ستاد بازسازی عتبات رونمایی می‌شود.

عقیق:عملیات بازسازی ایوان نجف و حرم امام علی علیه‌السلام به همت ستاد بازسازی عتبات از اوایل دهه ۹۰ آغاز شد و پس از طلاکاری گنبد مطهر حرم علوی، گلدسته‌های حرم آن حضرت توسط هنرمندان و استادکاران ایرانی مورد بازسازی قرار گرفت.

تعداد بازدید : 89

گلدسته شمالی حرم علوی برای رونمایی آماده شد

ستاد بازسازی عتبات نیز به منظور نظام‌مند کردن عملیات بازسازی و زیباسازی ایوان نجف، آن را به سه بخش شمالی، میانی و جنوبی تقسیم کرده و در نخستین مرحله گلدسته جنوبی حرم امام علی علیه‌السلام ترمیم و طلاکاری شد.

با اتمام روند بازسازی گلدسته جنوبی حرم، ترمیم گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام آغاز شد که در هفته‌های گذشته این روند به اتمام رسید و مسؤولان ایرانی آن بخش را به تولیت حرم علوی تحویل دادند.

با تصمیم خادمان و متولیان حرم مولا، در آستانه میلاد امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام گلدسته شمالی حرم علوی رونمایی خواهد شد.

تعداد بازدید : 46

بر همین اساس، مراسم رونمایی از گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام، عصر امروز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ به وقت عراق برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر تولیت حرم امام علی علیه‌السلام و جمعی از مسؤولان عراقی، مسؤولان ستاد بازسازی عتبات نیز حضور دارند.

به منظور برپایی مراسم رونمایی از گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام، هفته گذشته این بخش به همت خادمان حرم علوی شست‌وشو و پس از آن هم پارچه سفیدرنگی روی آن انداخته شد که قرار است امروز با حضور مسؤولان این گلدسته رونمایی و پس از آن عملیات بازسازی بخش میانی آغاز شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین