عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
به همت هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد:
هیئت علمی هیئت رزمندگان اسلام با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی در خط مقدم این جهاد هستند، جلسه فوق‌العاده تشکیل داد.

عقیق:با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی در خط مقدم این جهاد هستند، هیأت علمی هیأت رزمندگان اسلام با حضور حجج‌اسلام مهدی طائب، ناصر رفیعی، علیرضا پناهیان و برادران در این خصوص تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

در این جلسه اعضای علمی با بیان اینکه شناسایی و به کارگیری افراد توانا در ارائه هنرمندانه مفاهیم دینی ضروری است، تاکید داشتند که جهاد تبیین باید تبدیل به گفتمان شود و به صورت گفتگوهای چهره به چهره و پرسش و پاسخ هم صورت بگیرد. با مبلغین و سخنرانان برجسته در استان‌ها باید سمینار یا وبینار برگزار شود و در مورد جهاد تبیین همفکری صورت گیرد. در جهاد تبیین باید نتایج را ملموس و بحث‌های مرتبط با آن را چالشی مطرح کنیم.

همچنین در این جلسه مطرح شد: باید توجه داشت که دشمن در سه محور تولید محتوا، ترویج حداکثری و پیوست عملیاتی کار و فعالیت می‌کند. باید جهاد تبیین را از کلیت دربیاوریم و لیست کنیم. باید نقاطی که دشمن می‌زند را به خطبا اطلاعات بدهیم که در این صورت آنان با هنر خودشان می‌توانند دفاع می‌کنند.

در این جلسه تاکید شد: به مردم نشان دهیم که در جهان چقدر اثرگذاریم، چه در ارتباط با شرق و چه در اثرگذاری بر دیگر کشورها، نباید از شایعه‌سازی، شبهه افکنی، ناکارآمد القاء کردن نظام، ایجاد یأس و بدبینی، بی تفاوت کردن مردم و این گزاره دشمن که انقلاب به خط پایان رسیده، غفلت کرد. باید در فضای مجازی کار جدی کرد، فعالیت‌های رسانه‌ای و تصویرسازی را سرلوحه کار جهادی قرار دهند. کارهایی که دشمن انجام می‌دهد عبارت است از تغییر اصول و باورها و ارزش‌ها، ارائه الگوهای نامناسب، کمرنگ کردن غیرت دینی، بزرگ‌نمایی ضعف‌ها، نادیده گرفتن شکست‌های دشمن و… که در جهاد تبیین باید روی این موارد تاکید شود.

حجج اسلام سید مهدی میرباقری، محمدمهدی ماندگاری و تویسرکانی نیز از دیگر اعضای هیأت علمی هیأت رزمندگان اسلام هستند که در این جلسه حضور نداشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین