عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
همزمان با ایام شهادت امام هادی(ع):
همزمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام میلیون‌ها زائر با تشرف به سامرا و ‌حرم آن حضرت به عزاداری پرداختند.

عقیق: حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام همزمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام با پارچه‌های مشکی عزادار شد و زائران بسیاری با پای پیاده از پنج‌شنبه هفته گذشته به سوی سامرا حرکت کردند تا شب شهادت امام دهم شیعیان را در حرم این امام حضور یابند.

تعداد بازدید : 41

تشییع نمادین امام هادی (ع) و پیاده‌روی به سوی حرم سامرا

بر همین اساس، شب گذشته حرم سامرا مملو از عزاداران بود و بسیاری از زوار که پیاده به سوی حرم مشرف شده بودند، پس از نزدیک شدن به ورودی‌های حرم هروله‌کنان به سوی ضریح امامین عسکریین علیهم‌السلام حرکت کردند و نوای لبیک یا هادی (ع) لبیک یا مهدی (عج) سردادند. برخی دیگر هم با نوای یاحسین (ع) به حرم نزدیک و مشغول عزاداری شدند.

حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام در این روز مملو از جمعیت شده است و زائران نه تنها روز وشب گذشته بلکه امروز نیز به حرم سامرا مشرف شدند. 

همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران در ورودی‌های حرم راه‌اندازی شده و هر کدام با غذاهای متنوع و‌نوشیدنی‌های مختلف از زوار سامرا پذیرایی می‌کنند. به گفته یکی از مسؤولان حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام بیش از یک هزار و ۲۰۰ موکب در این ایام در سامرا راه‌اندازی شده است و بیش از یک میلیون زائر همزمان با شهادت امام هادی علیه‌السلام به این مکان مقدس مشرف شدند.

تعداد بازدید : 29

در ادامه تصاویری از حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام همزمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید:

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین