عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
شیخ ابراهیم زکزاکی:
شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش شیعیان کشور نیجریه روز گذشته و در دیدار با جمعی از خواهران عضو نهضت اسلامی این کشور به مقام والای حضرت صدیقه کبری(س) نزد خداوند و رسولش اشاره کرد و میلاد آن حضرت را سراسر خیر و برکت دانست برای امت اسلامی.

عقیق: شیخ ابراهیم زکزاکی روز گذشته شنبه جمعی از خواهران عضو جنبش اسلامی نیجریه و اعضای انجمن خواهران مسلمان این کشور را در محل اقامتگاه خود در شهر ابوجا به حضور پذیرفت.

در ابتدای این دیدار چند ساعته شیخ ابراهیم زکزاکی، حضرت فاطمه زهرا(س) را دردانه خلقت خطاب کرد و ایشان را به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای زنان و دختران در جامعه اسلامی معرفی نمود.

وی همچنین بیان داشت: سیره و منهج زندگی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) در ابعاد مختلف معیشتی، دینی، و اجتماعی از اهمیت بالاییی برخوردار است و می‌بایست حتماً مورد تبیین قرار گیرد زیرا که تمامی صفات الله جل جلاله و رسولش حضرت خاتم (ص) در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) نمایان و متجلی است.

رهبر شیعیان کشور نیجریه در ادامه به ویژگی ولایت یاوری بانوی اسلام حضرت صدیقه کبری (س) اشاره کرده و افزود: این مسئله مهم است که در هر زمان و برهه‌ای از تاریخ امام عصر خود را بشناسیم و همواره در سدد باشیم تا فرامین و فرمایشان وی را اطاعت کنیم و به حق حضرت زهرا (س) نمونه بارز و جامع ولایت پذیری و ولایت یاوری در عصر خود بودند که تا روزهای آخر عمر با برکتشان همواره پیرو فرامین امام زمان خود بودند که ما نیز از این خصلت حسنه و برگزیده ایشان یاد می‌گیریم که مطیع و فرمانبردار حضرت بقیة الله الاعظم (عج) باشیم و این راه را در غیبت آن حضرت با اطاعت و التزام به مقام ولایت فقیه جامعه اسلامی ادامه دهیم.

شیخ زکزاکی در بخشی دیگری از سخنان خود به مسئله بنیان خانواده و تربیت فرزند اشاره کرده و افزود: بارها و در مناسبت‌های مختلف و در گفتگو با خواهران و برادران دینی به مسئله تشکیل و تحکیم خانواده اشاره کردیم و هم اکنون می‌گوییم این مسئله از اهم مسائل است زیرا که ترویج و انتشار معارف و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در گرو اهتمام به این مسئله می‌باشد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پایان ضمن اشاره به جایگاه و قدر والای حضرت زهرا (س) در نزد امامان معصوم و ذریه پاک پیامبر اسلام بیان داشت: هرگاه از سختی‌های دنیا و مشقت‌های زمان به تنگ آمدید به ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) توسل کنید و آن حضرت را در درگاه الله جل جلاله واسطه برآورده شدن حاجات خود قرار دهید زیرا همانگونه که از کلام پیامبر و معصوم به ما رسیده حضرت فاطمه از آبروی خاص و ارزش بسیار والایی نزد خداوند برخوردار هستند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین