عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
حجت الاسلام والمسلمین لقمانی:
کارشناس مذهب حرم مطهر بانوی کرامت عقلانیت و عاطفه را لازمه زندگی شاد دانست و افزود: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها شادترین زندگی ها بوده و حضرت زهرا سلام الله علیها فرزندان خود را به خوش نویسی که نشانه شادی درون است تشویق می‌کردند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانی در برنامه رسانه‌ای شام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که در حرم مطهر بانوی کرامت تهیه و به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، اظهار کرد: زمین و زمان به تنهایی هیچ فضیلت و نحوستی ندارند و این ولی خدا است که آنها را دارای فضیلت و یا نحوست می کند.

وی با بیان اینکه واژه «ام» به معنی ریشه، اصل و اساس هر چیزی است و پیامبر(ص) فرمودند که خوشبخت کسی است که در شکم مادرش خوشبخت باشد و بدبخت کسی است که در شکم مادرش بدبخت باشد، گفت: پایه ها و مایه‌های شخصیتی همه ما از دامن مادر است و امام صادق علیه السلام فرمودند خوشا به حال کسی که مادر او عفیف و پاکدامن باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر مادر خوب باشد فرزندانی عالی تربیت می‌کند، افزود: الان دشمن با تمام توان بسیج شده است که مادر را از مقدس بودن خارج کند و خانواده محوریت نداشته باشد تا زا این طریق بتواند حاکمیت دینی را از بین ببرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها در جایگاه همسری و مادری گفت: دو جلوه برجسته در شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در عرصه همسری و مادری عقلانیت و عاطفه است زیرا اگر عقلانیت بدون عاطفه باشد زندگی خشک و بی روح و اگر عاطفه بدون عقلانیت باشد خانوده احساسی و هیجانی می‌شود.

لقمانی با بیان اینکه امام زمان(عج) اسوه حکومت خود را حضرت زهرا سلام الله علیها معرفی کردند، گفت: امام زمان(عج) در حکومت خود اول توسعه عقلانیت و سپس توسعه محبت و عاطفه را دنبال می کنند بنابراین عقول انسان ها کامل و بین قلوب مؤمنین الفت ایجاد می‌شود.

وی عقلانیت و عاطفه را لازمه زندگی شاد دانست و افزود: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها شادترین زندگی ها بوده و حضرت زهرا سلام الله علیها فرزندان خود را به خوشنویسی که نشانه شادی درون است تشویق می‌کردند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمؤمنین(ع) با بهترین الفاظ با هم صحبت می‌کردند، افزود: آرامش به معنی رضایت از زندگی است و به نوع نگاه انسان به زندگی ربط دارد بنابراین وقتی نگاه انسان به ازدواج عبودیت خدا باشد زندگی انسان به آرامش می‌رسد.

وی با اشاره به بروز بودن حضرت زهرا سلام الله علیها در اصول و فروع زندگی، گفت: اگر چادر حضرت زهرا سلام الله علیها وصله و پینه داشت بنابر شرایط آن زمان بود و به همین خاطر ائمه ما در هر زمانی یک نوع پوشش و غذا داشتند.

لقمانی اولین ویژگی که نسل جوان باید از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرند را خود ارزشمندی دانست و گفت: اگر انسان خود را خلیفه الله در زمین بداند و به ارزش خود پی ببرد دیگر به گناه آلوده نمی شود و خود را مانند حیوان تلقی نمی کند که فقط به خوراک و پوشاک و مادیات اهمیت دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین