عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
ظهر امروز:
اسماعیل نیکبخت از خادمان آستان سیدالشهدا (ع) که سالیان سال شاگردی و عصاکشی زنده‌یاد مرشدباقر معماری را کرده و در هیأت‌های مختلف کشور به نوکری و خادمی پرداخته بود، ظهر امروز در ۷۹ سالگی درگذشت.

عقیق:اسماعیل نیکبخت از خادمان آستان سیدالشهدا(ع) که سالیان سال در هیأت‌های مختلف کشور به نوکری و خادمی پرداخته بود، ظهر امروز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در ۷۹ سالگی درگذشت.

قدیمی‌ترین عصاکش مداحان روشندل تهران درگذشت+عکس

این پیرغلام حسینی متولد ۱۳۲۱، عصاکش و راننده مرشدباقر معماری، پیرغلام نابینای سیدالشهدا(ع) بود که سالیان سال همراه او به روضه‌های خانگی می‌رفت. این نوکر آستان آل الله سالیان سال در هیأت بیت‌الرضا(ع) تهران چای‌ریز و آبدارچی بود. او یکی از عوامل و دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی مثل مکتب علی (ع) یا جامعه مداحان تهران هم به حساب می‌آمد.

این مرشد بزرگ که خود راهنما و استاد خیلی از مداحان قدیمی بوده است، حاج اسماعیل را که یک  نوجوان بود به عنوان شاگرد خود در سال‌های دور به خدمت گرفت. مرشدباقر، شاگردش را از یک روستا به تهران آورد و مثل یک پدر، او را بزرگ کرد. او شد شاگرد و عصاکش مرشد. حاج اسماعیل نیکبخت، چون مشکلاتی در تکلم داشت، نتوانست مداحی را از مرشد یاد بگیرد.

او حدود یک سال به دلیل کهولت سن خانه‌نشین شده بود که در نهایت امروز به دیدار اربابش شتافت.

مراسم تشییع پیکر این پیرغلام فردا دوشنبه ۲۷ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح از مقابل حسینیه فاطمیون واقع در خیابان مجاهدین اسلام نرسیده به چهارراه آبسردار به سمت ابن بابویه تشییع می‌شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین