عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
بهائیت به زیرمجموعه‌های خود در جهان، توصیه می‌کند که بر آموزش بهائیت به کودکان، به طور ویژه سرمایه‌گذاری کنند.

عقیق:یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که فرقه تشکیلاتی بهائیت به اعضای خود دیکته می‌کند، تبلیغ و جذب هر چه بیشتر افراد به بهائیت است، چراکه نفوذ حدکثری را شاه‌کلید سلطه بر هویت و فرهنگ و در نهایت منابع و جغرافیای ملت‌ها می‌دانند. این سازمان برای رسیدن به اهدافش، مدام در حال طرح‌ریزی نقشه و ارائه برنامه‌های مدت‌دار به زیرمجموعه‌های فرقه است. نقشه‌هایی که از مرکز اصلی فرقه واقع در فلسطین اشغالی، ارائه و ارسال می‌شوند.

در یکی از جدیدترین پیام‌های مرکز فرقه به اعضای رده‌بالاتر تشکیلات، ضمن اشاره به نقشه 9 ساله، بر افزایش دامنه جغرافیایی مورد تبلیغ و گروه‌هایی که باید به طور ویژه بر آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، تأکید شده‌است: «شما عزیزان تا به حال فرصت آشنایی با تمهیدات نقشۀ 9 ساله را داشته‌اید ... همان‌طور که مبرهن است، دامنه میادین خدمت مؤمنین در محدوده‌های جغرافیایی، خود برای به ظهور رساندن هر چه بیشتر نیروی اجتماع‌سازی آیین بهائی گسترش یافته است.  به همین منوال دامنه اموری که شما باید مجدّانه به آن توجه کنید نیز گسترش یافته است... به‌طور کلّی برای انجام وظایف‌تان ... تا حدّ زیادی متّکی بر کارآیی فرایند مؤسسه آموزشی هستید. مؤسسه آموزشی از آغاز تأسیس وسیله‌ای ضروری برای خدمات‌ شما بوده و حمایت پراشتیاق شما برای توسعۀ مؤسسه نیز به همان اندازه ضرورت داشته است.»(1) این بخش، از اهمیت مراکز آموزشی و فعالیت‌های فرقه در این حوزه صحبت شده‌است.

یکی از پایه‌های آموزشی فرقه، «طرح روحی» است که از تاریخچه تا فعالیت‌های کنونی بهائیت را آن‌طور که به نفع فرقه است و همراه با تحریفات مختلف، در چند جلد کتاب زیر نظر مؤسسه روحی بهائیت، به افرادی که می‌خواهند با بهائیت آشنا شوند و همچنین دیگر اعضا، آموزش می‌دهد.

اما نکته حائز اهمیت آنکه بهائیت که هم‌صدا با تریبون‌های سازمان مللی و نقش داشتن در طرح‌هایی چون سند 2030، از حق تحری (جستجوی) حقیقت در نوجوانی و عدم اجازه آموزش‌های اعتقادی خاص به کودکان دم می‌زند، به زیرمجموعه‌های خود در جهان، توصیه می‌کند که بر آموزش بهائیت به کودکان، به طور ویژه سرمایه‌گذاری کنند! چراکه این کودکان، جوانان آینده هستند و باید به نیروهای تشکیلات بهائیت برای اجرای نقشه‌های بعدی تبدیل شوند: «مایلیم تأکیدی بر نقش ویژه شما در تشویق جوانان بنماییم ... مسئولیت‌های شما به مراتب وسیع‌تر است و شامل پیشبرد تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، تعالی جوانان و تقویت الگوی حیات خانواده می‌باشد، الگویی که موجد ترقی نسل‌های متوالی از نفوس فداکار و مؤمنین وفادار به حضرت بهاءالله خواهد شد...  جوانانی که در سال پایانی نقشه نه‌ساله برای تضمین موفّقیّت نهایی آن قائم به خدمت خواهند بود، اغلب کودکان جامعه هستند که امروز با عشق به جمال قدم و درک رسالت آن حضرت پرورش می‌یابند.»(2)

به همین دلیل است که بهائیت مربیان مخلف فرقه را به مناطق مختلف جهان ارسال می‌کند تا آموزش‌های مشخص و فرقه‌ای بهائیت را به کودکان جای جای جهان ـــ مخصوصاً مناطق محروم‌تر ــ آموزش دهند. متأسفانه این پرورش نیروی تشکیلاتی را با فریبکاری، کار انسان‌دوستانه و کمک به نوع بشر عنوان می‌کند.

یادداشت: متین حمیدی،‌ پژوهشگر بنیاد مطالعاتی روشنگر؛ (فرقه‌ها و ادیان)

-----------------
پی‌نوشت:

1ــ ترجمه رسمی پیام مرکز اصلی فرقه، 3 ژانویه 2022.
2ـ همان.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین