عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
سعدالله زارعی عنوان کرد:
سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باتوجه به اینکه دوسال از شهادت سردار دل‌ها میگذرد؛ امریکایی‌ها چند هفته پیش در عراق نظرسنجی گرفتند و اعلام کردند سردار سلیمانی در عراق ۸۵ درصد محبوبیت دارد که نشان دهنده این است، مردم ایشان را پاره تن خودشان می‌دانند.

عقیق:سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با خبر24، درباره علت محبوبیت ملی و فراملی شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: درباره محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دو دلیل وجود دارد، اولین آن بُعد معنوی است که خدای متعال فرموده اند «اگر چنان چه انسان نزد اخلاص داشته باشد و در جهت کسب رضای خدا حرکت کند و زندگی مملو از تلاش برای جلب رضایت الهی داشته باشد، خدای متعال دل های مومنین را به سمت او هدایت می کند». اگر بخواهم شفاف بگویم، خدای متعال که مقلب القوب و الابصار است دل ها را متوجه آن شخص می کند و محبت آن شخص را در دل های مومنین قرار می دهد که این محبت یک محبت پایدار است چون جنبه الهی دارد و در واقع این محبت از جنس محبت های تکمیلی است که خدای متعال وقتی وارد قلب انسانی می کند در آن قلب ساکن می شود و پایدار می ماند.  
 
وی ادامه داد: جنبه دیگر خصوصیت حاج قاسم سلیمانی، افراط وسیع مردمی بود. سردار شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه غمخوار مردم بود و نسبت به مردم با وجود آنکه در اوج معنویت، در اوج شجاعت، در اوج فعالیت و در اوج تلاش جهادی بود اما هیچ وقت بابت این موقعیت ها با مردم به گونه ای که بویی از غرور

به مشام برسد برخورد نمی کرد بلکه افتاده ترین فرد در بین مردم بود.

زارعی در ادامه تصریح کرد: مثلا ایشان وقتی که راجع به دختران بدحجاب صحبت می کرد، احساس اش این بود که این دختران خودش هستند. نگاه شهید به دختران، نگاه شفقت آمیز و محبت آمیز بود. شاهد بودم، وقتی صحبت از دختران بی حجاب شد فرمودند، ما مقصر این بی حجابی ها هستیم به واسطه این که از عدالت صحبت می کنیم اما عدالت را در کارهایی که انجام می دهیم، رعایت نمی کنیم. ما مدعی هستیم که پیرو علی ابن ابی طالب (ع) هستیم اما رفتارهایمان با رفتارهای حضرت امیر فاصله دارد. در واقع ما هستیم که با رفتارهایمان باعث بروز بعضی از ناهنجاری ها می شویم. بنابراین، هیچوقت خودش را در یک موضع بالا نمی دید بلکه در یک موضع بسیار پایینی می دید.

زارعی بیان کرد: مراوده ای که شهید سلیمانی در داخل ایران داشت مثل همین در خارج از کشور نمایان بود. اینگونه نبود در ایران یک شخصیت داشته باشد و در خارج شخصیت دیگر برای خود رقم بزند. باتوجه به اینکه دو سال از شهادت سردار دلها میگذرد؛ امریکایی ها چند هفته پیش در عراق نظرسنجی گرفتند و اعلام کردند سردار سلیمانی در عراق 85 درصد محبوبیت دارد که نشان دهنده این است، مردم ایشان را پاره تن خودشان می دانند و خدمتکار خودشان می دانند. مهترین دلیل محبوبیت سردار سلیمانی چه در داخل چه خارج بُعد معنوی دارد.

او در خصوص نقش شهید سلیمانی در پرورش نیرو و کادرسازی به ویژه در جریان مقاومت گفت: هر کجا که ملت ها با تهدیدات مواجه شدند در حدی که از توان سردار سلیمانی کاری بر می آمد

ملت ها را در مقابل تهدیدات سازماندهی و توانمند می کرد و آن ها را در این مسیر به کار می گرفت. لذا همزمان در عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و در هر جای دیگری که با سردار سلیمانی کار داشتند سردار از خود مردم گروه های تشکیل میداد و شروع به آموزش دادن می کرد و به میدان میفرستاد.

زارعی با اشاره به اینکه حاج قاسم پس از دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده میدانی جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم مطرح شد و اینگونه هم خوش درخشید و در این راه هم به شهادت رسید، گفت: سردار سلیمانی یک انسان بود که از طریق عبودیت خدای متعال از طریق رفتار مخلصانه با مردم توانست موقعیت های بسیار خوبی را پیدا کند و در یادها و قلب ها و ذهن ها باقی بماند هر کسی که این مسیر را  طی کند می شود یک حاج قاسم سلیمانی و به میزانی که به خدا و مردم نزدیک باشد می تواند در واقع بازتابی از حاج قاسم سلیمانی در جامعه خودش باشد.

او در پایان اذعان کرد: سردار سلیمانی از جان خودش از وقت خودش از سلامتی خودش مایه گذاشت همچنین از خانواده خودش مایه گذاشت. در حال حاضر نیز در جامعه ما کسانی که از جان مال خانواده و آبروشان مایه می گذارند و به مردم خدمت می کنند، وجود دارند و هم در ایران هم در خارج از ایران چنین افرادی را داریم. حتی سردار قاآنی در واقع یک قاسم سلیمانی دیگر است. در واقع ایشان همان سردار سلیمانی است با همان خط و مشی دارد مسیر را ادامه می دهد و یاران و رفقای سردار سلیمانی هم همه پا در رکاب سردار قاآنی در این مسیر هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین