عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
آیت الله رئیسی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم:
رئیس جمهور در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: نمی‌شود، نمی‌توان و باید سازش کرد در مکتب شهید سلیمانی نبود.

عقیق:آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: نمی‌شود، نمی‌توان و باید سازش کرد در مکتب حاج قاسم نبود.

وی افزود: سردار سلیمانی تخصص بازپس گیری سرزمین‌هایی غصب شده را داشت و از آن مهمتر سردار سلیمانی قدرت فتح دلها را داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب نه با ترور از بین می رود نه با موشک، گفت: باید متجاوز و قاتل در یک دادگاه عادل به پرونده هایشان رسیدگی شود و آقای ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و پمپئو (وزیر خارجه وقت) و همه کسانی که در این عمل جنایتکارانه دست داشتند باید قصاص و حکم خدا در مورد آن ها جاری شود و محاکمه شوند اگر این دادگاه برگزار نشود، دولتمردان آمریکایی بدانند که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بهترین جوانان را از یمن، افغانستان، عراق و سوریه ساماندهی و ظرفیت سازی کرد و نتیجه آن باعث مرگ داعش شد .

رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم به عنوان یک فرهنگ؛ راه و مکتب معرفی شد. شهید سلیمانی با پیروی از آموزه های قرآنی و تاسی به ولایت تبدیل به یک شرح صدر شده بود. حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایستادگی و دشمن شناسی در مکتب شهید سلیمانی بود، بیان داشت: حاج قاسم یک سردار و سپهبد بود اما او را نباید فقط یک شخصیت نظامی دانست زیرا حاج قاسم متخصص فتح دلها بود.

وی با روایت از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و فرمایش رهبری درباره این مراسم، گفت: در روز تشییع حاج قاسم، رهبر انقلاب فرمودند قیامتی بر پاشده، این به معنای فتح دلها بود که فقط با دست خدا شدنی است.

رئیسی تصریح کرد: حاج قاسم مصداق آیه شریفه «وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم » بود. 

رئیس جمهور تاکید کرد: سردار سلیمانی یک دیپلمات میدان دار تمام عیار بود زیرا بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد. شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین