عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
در ویژه برنامه با این ستاره ها:
بیست و هشتمین هفته از رویداد «با این ستاره‌ها» امشب ۹ دی‌ماه با یادبود فرمانده سپاه سامرا برگزار می‌شود.

عقیق:بیست و هشتمین ‌هفته از رویداد "با این ستاره‌ها" امشب ۹ دی‌ماه با یادبود فرمانده سپاه سامرا شهید سید حمید تقوی‌فر از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه طبق روال هر هفته در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. در این برنامه که هر هفته با حضور یکی از راویان دفاع مقدس برگزار می‌شود، راوی و جانباز دفاع مقدس، علی حِماطی به روایتگری هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. در مراسم این هفته، سید امیر حسینی به مناجات‌خوانی خواهد پرداخت.

سید حمید تقوی فردر سال ۱۳۳۹ در روستای «ابودبس» شهرستان اهواز متولد شد. پدر ایشان آقا نصرا… از سادات تلغری است که نسبشان یه یکی از هفت شهیدان مدفون در نزدیکی شهر مسجد سلیمان می‌رسد و از نوادگان امام موسی کاظم(ع) هستند.

در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئولیت هایی همچون فرمانده سپاه سوسنگرد، فرماندهی سپاه شادگان، جانشینی قرارگاه رمضان در فعالیت های برون مرزی بود و عضو کمیته بازجویی از اسرا و افسران عراق.

با شروع نبرد رزمندگان عراق با عمال نیروهای داعش و سلفی جهت آموزش و هدایت برادران مسلمان به کشور عراق می‌رود و در آنجا به ابومریم معروف می‌شود. در تاریخ شانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از اقامه نماز ظهر عملیاتی به نام «محمد رسول ا…» آغاز می‌شود و با تعدادی از نیروهای رزمنده برای یاری رساندن به همرزمانش پیشروی می‌کند و بعد از رشادت بسیار مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی قرار می‌گیرد و بعد از اینکه به همرزمانش وصیت می‌کند که عقب نروید و نگذارید زحمات بچه‌ها هدر برود و بعد از طلبیدن حلالیت به شهادت می‌رسد. عراقی‌ها او را به ابومریم می‌شناسند و در چندین نقطه تندیس  یادمان شهید تقوی‌فر ساخته و نصب است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین