عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
حجت الاسلام رفیعی:
حجت‌الاسلام رفیعی با انتقاد از رویه هیئت‌های مذهبی در دامن زدن به عزاداری گفت: اسلام دین شادی است. ما خودمان غم را زیاد کردیم، تقصیر اسلام نیست. در اسلام برخی از این غم‌هایی که افزودیم، وجود ندارد.

عقیق: حجت‌الاسلام رفیعی طی سخنانی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حسینیه بیت‌العباس با اشاره به نقش اجتماعی سیاسی آن بانوی بزرگوار گفت: زنی نزد حضرت زهرا سلام‌الله علیها آمد و گفت یک سؤال دارم. بعد از آنکه پاسخ خود را گرفت، گفت امکانش هست یک سؤال دیگر بپرسم. همین طور تا 10 سؤال رسید. آن زن خجالت کشید و گفت اى دختر رسول خدا مبادا تو را آزرده باشم؟ حضرت فرمود: "هرچه مى‌خواهى بپرس ـ و به فکر خستگى من مباش ـ زیرا اگر کسى براى حمل بار سنگینى، 100 هزار دینار بگیرد، آیا سنگینى بار را احساس مى‌کند؟ زن گفت: نه.  حضرت فرمود: من براى پاسخ هر سؤال پاداشى بیشتر از زمین تا عرش، مروارید خواهم گرفت پس چرا باید بر من گران آید؟" ایشان در تمام رویدادهای اجتماعی حضور داشتند. در احد، در ماجرای هجرت، در رویداد مباهله، سخنرانی و خطبه در مسجد، در دفاع از امیرالمؤمنین. شما یک فاطمه گوشه در خانه معرفی نکنید بلکه بانویی حاضر در رویدادها ببینید. اسلام با نقش اجتماعی زن مخالف نیست بلکه این نقش باید همراه با عفاف و حیاء باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان گفت: اسلام دین شادی است. ما خودمان غم را زیاد کردیم، تقصیر اسلام نیست. در اسلام برخی از این غم‌هایی که افزودیم، وجود ندارد. شما فاطمیه را با میلاد حضرت در نظر بگیرید. آیا میلاد حضرت زهرا را به اندازه 5 شب عزاداری آن بانوی بزرگوار جشن می‌گیریم؟ تمام ماه شعبان تولد است. اشکال از خود ما هیئت‌هاست. در زمینه عزاداری بیشتر چرخیدند.

در ادامه بخضی از سخنان دکتر رفیعی را ببینید:

 

تعداد بازدید : 96

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
1
2
سلام. واقعا همینه!
فاصله بین شهادت حضرات زهرا (95 روز) تا ولادتشون 16-17 روز بیشتر نیست. اما هیچ کس ولادت ایشون رو جدی نمیگیره (اون حداقلی هم که هست روز مادر و روز زن ه که زیاد به حضرت زهرا کاری ندارن!)، ولی شهادتشون حداقل 2 تا ده روز مراسم مفصل میگیرن
یا ولادت امام علی که هنوز عصر روز ولادت نشده بعضی هیئت ها پرچم های عزاداری وفات حضرت زینب رو پهن میکنن
طبیعی ه که مقصر اصلی فرار برخی از جوانان همین رفتارهای افراطی هست و فردای قیامت اینها باید پاسخگو باشند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین