عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
آیت الله جوادی آملی:
باید هم اسلام، هم مسلمانان و هم ایرانیان را به درستی به جهانیان معرفی کنیم و این کار هم یک سواد عمیق قرآنی و روایی و تاریخی لازم دارد تا مبلغ بتواند اسلام و ایران را با هم تقویت و معرفی کند و هم یک غیرت دینی و ملی لازم دارد.

عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در استان قم، دیداری با آیت الله نوری همدانی و آیت الله جوادی آملی داشت.

وظیفه ما ارائه تصویری شایسته از ایران به دنیا است

ایمانی‌پور در دیدار با آیت الله نوری همدانی در سخنانی با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از زمان تأسیس، عهده‌دار دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده و هست، گفت: از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مسیر رویکردهای این سازمان به عنوان قرارگاه مشترک فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور استفاده می‌کنیم. فعالیت‌های مختلفی برای این سازمان تعریف شده که مهمترین آنها، ارائه و معرفی تصویر روشنی از جمهوری اسلای ایران و اسلام رحمانی به جهانیان است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان راهبردهای پیشگیری و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی مطرح کرد: در دنیای امروز که با اسلام هراسی و ایران هراسی مواجه هستیم، وظیفه داریم تصویر شایسته‌ای از ایران نمایش دهیم و نسبت به معرفی آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنیم. هدف دشمن، اسلام ‌هراسی و ایران هراسی است و به وسیله نام اسلام به دنبال تخریب آن هستند، اما خوشبختانه عده‌ای از نیروهای جوان انقلابی هستند که در مسیر جبهه فرهنگی انقلاب تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور به اعزام مبلغان و نخبگان فرهنگی به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این سازمان توانسته زمینه حضور تعداد زیادی از مبلغین غیرایرانی که در ایران تحصیل کرده و علاقه‌مند به تبلیغ هستند را در کشورهای خودشان فراهم کند تا پیام اسلام ناب محمدی(ص) را به سراسر جهان برساند. امیدوارم در دوره دهم ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شاهد تحول باشیم و برای تحقق دیپلماسی فرهنگی از ظرفیت‌های بالقوه، هدف‌گیری، سیاست‌گذاری و راهبردهای صحیح استفاده و رو به جلو قدم برداریم.

آیت‌الله‌ جوادی آملی ,

آیت الله جوادی آملی: سواد عمیق قرآنی، روایی و تاریخی پشتوانه معرفی درست از اسلام و ایران به جهان

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی ایمانی‌پور، هم‌چنین با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در سخنانی بیان داشت: عملی می‌تواند اثر داشته باشد که هم حُسن فاعلی داشته باشد و هم حُسن فعلی؛ این دو، برای همه امور رکن است. در تبلیغات نیز همینطور است؛ همه کارها و برنامه‌ها باید جامع بین حُسن فعلی و حُسن فاعلی باشد. حُسن، در این است که نیت برای خدا باشد. وقتی نیت الهی بود، کار ماندنی خواهد شد، اما اگر کار برای خدا نباشد، طبق بیان قرآن، این کار، بازی و لهو خواهد بود و بازی در دستگاه خدا راه ندارد.

وی اضافه کرد: کار باید عمیق باشد تا به مقصد برسد، باید هم اسلام، هم مسلمانان و هم ایرانیان را بر مبنای 2 اصل حسن فعلی و حسن فاعلی، به درستی به جهانیان معرفی کنیم و این کار هم یک سواد عمیق قرآنی و روایی و تاریخی لازم دارد تا مبلغ بتواند اسلام و ایران را با هم تقویت و معرفی کند و هم یک غیرت دینی و ملی لازم دارد. سه عنصر را باید جمع کنیم تا معنی غیرت روشن شود؛ اول اینکه، حریم خود را حفظ کنیم؛ یعنی غیرزدایی داشته باشیم، دوم اینکه مؤدب باشیم و خود به حریم غیر وارد نشویم و سوم اینکه هویت خود را بشناسیم؛ یعنی هم حریم خود را بشناسیم و حریم دیگران را تا نه کسی را به حریم خود راه بدهیم و نه وارد حریم دیگران شویم! در این صورت، ایران هراسی و اسلام هراسی دیگر هیچ جایگاهی ندارد.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: مبلغ ایران و اسلام بودن در خارج از کشور، وظیفه بسیار سنگینی است که یک مبلغ طیب و طاهر باسواد و آگاه نیاز دارد تا از این زمینه‌ای که به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است، به درستی بهره ببرد.

او با اشاره به عظمت، شرافت و مردانگی ملت ایران در طول تاریخ خاطرنشان کرد: مردم ما شریف‌ترین مردم جهان هستند و این مسئله را در جریان دفاع مقدس و بعد از آن که همه جهان علیه ما اقدام کردند، ثابت کردند. دشمن حتی بعد از قطعنامه که مردم ما از جبهه‌ها برگشتند، فرصت را غنیمت شمرد و به وسیله منافقین، عملیات مرصاد را شروع کرد. با وجود همه این دشمنی‌ها، شرافت ملت ایران این بود که بعد از پذیرش قطعنامه 598، با این همه مصیبتی که از صدام دیده بودیم، در جریان حمله رژیم بعث عراق به کویت، حتی یک گلوله از سمت ما به عراق شلیک نشد و پای قرارداد خود حتی با دشمن بعثی ماندیم، این شرف و تمدن ایران اسلامی است که نتیجه تأسی به قرآن و عترت است.

دیدار و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در قم و بازدید از موزه امام علی علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شهر مقدس قم بود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین