عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
با مداحی کربلایی محمدحسین پویانفر:
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت شهدای کربلای ۴ در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز برگزار می‌شود.

عقیق: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت شهدای کربلای ۴ در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز امشب شنبه ۴ دی‌ماه از ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد انجوی نژاد با موضوع سلوک کاربردی سخنرانی و محمدحسین پویانفر مرثیه‌خوانی می‌کند.ید

کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در خیابان شهید آقایی، حسینیه سیدالشهداء(ع) واقع است.

این برنامه نیز از صفحات مجازی نیز پخش زنده خواهد شد که آدرس‌های آن را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

یکی از رویدادهای مهم تاریخ ۸ سال دفاع مقدس عملیات کربلای ۴ است، عملیاتی که بعد از چندین ماه توسط فرماندهان ایرانی طراحی و در سال ششم جنگ اجرا شد. این عملیات با رمز «محمد رسول‌الله»  در محور ابوالخصیب در تاریخ ۳ دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه و به منظور آماده‌سازی مقدمات فتح بصره توسط نیروهای ایرانی انجام شد.

در بیانیه رسمی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تعداد کشته‌های این عملیات کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده‌است. حسین علایی از فرمانده‌های ارشد سپاه پاسداران در آن مقطع، در کتاب «روند جنگ ایران و عراق» در جلد دوم صفحه ۲۸۵ می‌نویسد: در این عملیات حدود ۱۰۰۰ نفر از رزمندگان ایرانی شهید شدند و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از آنان نیز مفقود شدند. حدود ۱۱ هزار نفر از ایشان نیز مجروح شدند.

در سال ۱۳۹۷ مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس  اعلام کرد: در این عملیات از ۲۶۰ گردان عملیاتی سپاهیان حضرت محمد، تنها ۴۰ گردان وارد عمل شده بودند. بر خلاف تبلیغات برخی رسانه‌های خارجی آمار شهدای عملیات کربلای ۴ به استناد اسناد موجود، کمتر از ۱۰۰۰ نفر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین