عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
صدیقی گفت: بالاترین افرادی که جان خود را در این راه عظیم امر به معروف و نهی از منکر دادند امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) بوده اند که این بزرگواران در این راه همه چیزشان را دادند.

عقیق:به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، جلسه شورای معاونین این ستاد با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، رئیس ستاد و سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در تاریخ در سالن جلسات شهدای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت فرمانده علی الاطلاق جنگ نرم بزرگترین مدافع حریم حرم امامت و ولایت، مادر همه معروفها و انقلابی‌ترین چهره‌ی مبارزه با منکرات و اساس منکرات که غصب حکومت بود حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مهم‌ترین نکته قرآنی و اهل بیتی که همه ما باید به آن توجه کنیم این است که من کان لله کان الله له اگر می‌خواهیم کارهایمان درست پیش برود همه کارهایمان را برای رضای خدا انجام بدهیم و فقط چشم امید به او داشته باشیم.

وی اظهار داشت: علت تأثیر گذاری حرکت حضرت زهرا (س) برای دفاع از حریم اهل بیت (ع)، انجام تمامی کارها برای رضای خدا توسط ایشان بود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: یکی از مصادیق حدیث گفته شده در عصر ما وجود حضرت امام خمینی (ره) بود که با توجه به مخالفت‌های شدید در اوایل ایجاد انقلاب چه از طرف برخی از نخبگان و خواص مانند روحانیون و… مبنی بر داشتن روحیه تقیه و سکولار و عدم همراهی با امام، ولی ایشان با توکل به خدا و قراردادن رضای الهی در کارشان اقدام به ایجاد انقلاب نمودند که الان بیش از ۴۰ سال از این انقلاب می‌گذرد و شما روز به روز برکات این حرکت الهی را می‌بینید.

صدیقی با اشاره به حدیث المومن ینظروا بنورالله گفت: امام (ره) با توجه به بصیرت و توجهی که به خداوند متعال داشت حرکت خود را شروع کرد و در ابتدای این حرکت با بزرگترین منکر زمان که آن هم آمریکا و اسرائیل بود به مقابله پرداخت و اسرائیل را دشمن درجه اول مسلمانان معرفی کرد.

وی گفت: امام یک تنه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بلند کرد و می‌فرمود: تا زمانی که آمریکا و نظام سلطه در کشور باشند نهی از منکر معنا ندارد و باید ریشه را زد تا شاخه‌ها هم از بین بروند و بزرگترین ریشه منکرات در کشور، وجود و دخالت آمریکا و اسرائیل بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: مقابله با این ریشه منکرات آنقدر مهم بود که حضرت امام در جایی فتوا به سخنرانی در این موضوع و حتی دادن جان در این راه دادند تا این منکر بزرگ از بین برود تا شعار نه شرقی نه غربی به همراه استقلال و آزادی برای مردم اتفاق بیفتد.

صدیقی افزود: مقابله با این منکر بزرگ باعث شد که شما این پیروزی‌ها و این بیداری‌های اسلامی در کشورهای جهان علی الخصوص لبنان، بحرین و یمن را ببینید، که یکی از مهم‌ترین آنها که خاری در چشم جهانیان شده همین بیداری اسلامی در یمن است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: میوه و ثمره اصلی فریضه بزرگ امر به معروف و نهی ازمنکر ایجاد حرکت به سمت حریت و استقلال در کشورهای منطقه و جهان است.

آیت الله صدیقی گفت: مکتب سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی (ره) که توانست مرزها را درنوردد و به همه جهان ورود کند و باعث شکست اهریمنانی چون داعش شد که در اصل شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و این خود، ثمره بزرگ انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

صدیقی افزود: کار اگر برای خدا باشد خدا خودش پشتیبانی می‌کند و هیچکس نمی‌تواند از قدرت الهی جلوگیری کند و نمونه آن حرکت عظیم امام بود و باید در این راه ایمان و استقامت داشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بالاترین افرادی که جان خود را در این راه عظیم امر به معروف و نهی از منکر دادند امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) بوده‌اند که این بزرگواران در این راه همه چیزشان را دادند.

وی افزود: کسانی که در این امر قدم برمی‌دارند باید صبر و استقامت داشته باشند و انتظار نداشته باشند که تا وارد این سیستم می‌شوند دیگر باید حمایت بشوند و به راحتی این فریضه را انجام بدهند و در انجام این امر ضربه‌ای نبینند و اتفاقی برایشان نیفتد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ورود به این عرصه، ورود به جنگی حساب شده و برنامه‌ریزی شده است؛ چون آن خانمی که با حجاب بد به میدان می‌آید مطمئناً جریانی پشت این قضیه است و این جریان امر به معروف و نهی از منکر نیاز به جان دادن و اخلاص دارد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین