عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
دبیر مهرواره «هوای نو» مطرح کرد؛
دبیر مهرواره هوای نو با بیان اینکه کار هیئت‌ها تولید فرهنگ است، گفت: هوای نو به دنبال تغییر نگرش به هیئت از جنبه عزاداری صرف به عرصه تولید فرهنگ است.

عقیق:وحید ملتجی دبیر مهرواره «هوای نو» با حضور در ویژه برنامه یلدایی «انار» شبکه تهران به معرفی این مهرواره و بیان اهداف آن پرداخت و گفت: مهرواره یعنی جشنواره‌ای که اساس آن مهر و محبت است؛ یعنی نگاهش فقط به افرادی که در آن شرکت می‌کنند، نیست که رتبه اول و دوم تعیین شود و همه را با مهربانی نگاه می‌کند، البته برترین‌ها را نیز معرفی می‌کند.

وی اظهار کرد: هیئت مثل درخت است. برای اینکه هر درخت ریشه و تنه قوی دارد که می‌توان به آن تکیه کرد، از سایه آن بهره برد، برخی از آنها مثمر هستند، پرنده‌ها در آنجا لانه می‌گزینند، هوا را تصفیه می‌کند و به لحاظ بصری هم زیباست. هیئت نیز درواقع همین‌گونه است؛ یعنی محل امن برای خانواده هاست که می‌توانند به آن‌جا پناه ببرند. کار هیئت‌ها تولید فرهنگ است و نو بودن به این دلیل است که آن ذهنیت که معمولاً در قالب هیئتها شکل گرفته که هیئتها فقط در یک زمان خاص طی سال فعال هستند و از جنبه سوگواری به هیئت نگاه می‌شود، تغییر کند.

ملتجی عنوان کرد: قرار است هیئت‌ها در چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه و متفاوتی داشته باشند و اجتماعی‌تر شوند. در ۲ سال اخیر که با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، جلوه جدید از هیئت‌ها بروز کرد و هیئت‌ها در عرصه جامعه وارد شدند که البته این محبت‌ها و کمک کردن‌ها یک بخش از کار هیئت است و ظرفیت هیئت‌ها خیلی بیشتر است.

وی افزود: هیئت یک نهاد مردمی است و یکی از دلایل مانایی آن این است که مردمی است و غالباً رنگ و بوی دینی دارد. مهرواره «هوای نو» قرار نیست خودش متولی شود، قرار است هیئت‌هایی که کار خوب و متفاوت انجام می‌دهند که خیلی از آنها دسترسی به رسانه هم ندارند، معرفی شوند.

دبیر مهرواره هوای نو بیان کرد: «هوای نو» به دنبال دو کار مهم است. یکی اینکه هیئت‌ها را کمک کند که نگاهشان متعالی‌تر شود و ارتقا پیدا کند به گونه‌ای که آغوششان را باز کنند و همه مردم ایران را مخاطب خود بدانند و کار دوم این است که به مردم بگوید یکی از امن ترین جاهایی که در این شرایط اجتماعی وجود دارد، هیئت‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اوایل اسفندماه اختتامیه مهرواره «هوای نو» به عنوان بزرگترین رویداد ملی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی برگزار می‌شود و همزمان با برنامه اختتامیه یک نمایشگاه هم برگزار می‌شود که احتمالاً متفاوت است و هیئت‌ها دستاوردهای خود را ارئه می‌دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین