عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
در نشست خبری عنوان شد:
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اعلام این خبر که به زودی نماینده رئیس جمهوری در راهیان نور معرفی خواهد شد، اظهار داشت: با شروع دوباره راهیان نور در اسفندماه امسال، امیدواریم شاهد حضور دوست‌داران جهاد و شهادت باشیم.

عقیق:نشست خبری راهیان نور با حضور نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی راهیان نور صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه برگزار شد.

در این نشست ادیبی با اشاره به زمان آغاز به کار دوباره راهیان نور بیان داشت: جزو اولین مجموعه‌های گردشگری بودیم که سفر راهیان نور به صورت کاروانی را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، لغو کردیم. البته در شرایط اپیدمی، تمام امکانات، زیرساخت‌های راهیان نور و مجموعه نیروی انسانی را در شبکه خادمین، مبلغین و راویان گروه جهادی در قالب ۸۰۰ گروه برای کمک بسیج کردیم.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کرونا در کشور و طبق پیش‌بینی‌ها که در آخر سال به وضعیت مطلوب در برابر ویروس منحوس کرونا خواهیم رسید، در این راستا دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه سلامت در راهیان نور در چند بخش اعضا، اسکان و یادمان تدوین و به مراکز هدف ابلاغ شده است. بر همین اساس، تمام قرارگاه‌های راهیان نور آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه راهیان نور در این ۲ سال تعطیل نبوده است، ابراز داشت: در این مدت یادمان‌های دفاع مقدس باز بوده‌اند. مردم، می‌توانستند از این مناطق بازدید کنند و هرچند کاروان‌ها تعطیل هستند، اما زمانی که کاروان‌ها حضور نداشتند این فرصت را مغتنم شمردیم که هم در آیین‌نامه‌ها، هم در تقویت کاروان‌ها و زیرساختارها، اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امکان سفر به مناطق عملیاتی با خودروهای شخصی مهیا شده است، ادامه داد: درهای مجموعه اسکان راهیان نور به روی همه علاقه‌مندان از جمله خودروهای شخصی باز است و می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. 

راهیان نور در بودجه ۱۴۰۱ نیست

ادیبی با اشاره به اینکه در ردیف بودجه ۱۴۰۱ شاهد نام راهیان نور نیستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب درباره راهیان نور که «به هیچ وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس و درس‌های آن به فراموشی سپرده شود» خواستار اصلاح ردیف بودجه سال آتی هستیم.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی در نخستین سفرهای استانی با حضور در یادمان‌ها اهتمام خودشان را به فرهنگ ایثار و شهادت نشان دادند، انتظار ما این است که مجموعه‌های دیگر نیز این اهتمام را داشته باشند و در برنامه بودجه آینده لحاظ شود، در غیر این صورت صدمه جدی به فرهنگ دفاع مقدس وارد خواهد شد.

اسفندماه جاری آغاز به کار مجدد راهیان نور 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اعلام این خبر که به زودی نماینده رئیس جمهوری در راهیان نور معرفی خواهد شد، اظهار داشت: در پایان سال ۱۳۹۷ قبل از شیوع ویروس کرونا، بیش از ۷ میلیون نفر از مناطق راهیان نور بازدید کردند، با شروع دوباره راهیان نور در اسفند ماه جاری امیدواریم شاهد حضور دوست‌داران جهاد و شهادت باشیم.

حضور افسران بهداشتی در میان زوار راهیان نور 

وی با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی از اسکان تا بازدید در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: شرط تزریق واکسن برای حضور زوار راهیان نور را مدنظر قرار دادیم، همچنین در سه ایستگاه مبدا، در مسیر و مقصد افسران بهداشتی راهیان نور حضور خواهند داشت.

ادیبی با اشاره به آمادگی حداکثری مراکز عملیاتی و اسکان در ۷ استان مرتبط با راهیان نور تصریح کرد: سامانه جدیدی برای ثبت نام خانواده‌ها برای حضور در راهیان نور طراحی شده است که در آینده نزدیک به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب برای جلوگیری از تحریف و غلو دفاع مقدس، نقشه جامع دفاع مقدس را در برنامه قرار دادیم، همچنین ارزیابی میدانی و کنترل‌ها در سطح استان از راویان و مبلغان هم به طور مستمر انجام می‌شود تا از فرهنگ دفاع مقدس به درستی حراست شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین