عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
خانه مداحان:
خانه مداحان اهل بیت (ع) درخصوص سخنان مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: محکومیت این ماجرا، هرگز نباید دستاویزی برای دشمنان و ایجاد تفرقه مذهبی و سست کردن وحدت اسلامی قرار گیرد.

عقیق:خانه مداحان اهل بیت (ع) در خصوص اهانت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) طی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
سخنان سخیف آقای گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه‌های جمعه پیشین با امواج محکومیت دوستداران اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) از شیعه و سنی و اغلب عالمان و فرهیختگان فرقتین رو به رو شد. بی‌تردید این سخنان موهن مصداق اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی محسوب می‌شود و شایسته است توسط مسئولان محترم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

لیکن ضمن محکومیت این سخنان شیخ، نظر همه دوستداران اهل بیت (ع) و ملت شریف ایران را به مطالب ذیل جلب می‌کنیم:

۱. محکومیت ماجرای اخیر، هرگز نباید دستاویزی برای دشمنان اسلام و مسلمین برای ایجاد تفرقه مذهبی و سست کردن پایه‌های استوار وحدت اسلامی قرار گیرد. بی‌تردید قاطبه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به اهل بیت پیامبر (ص) عشق می‌ورزند و سلسله جنبان ارادت و محبت به خاندان عظیم‌الشأن آن رسول مکرم بوده و هستند؛ موج محکومیت این حادثه از سوی عالمان و توده‌های مختلف برادران اهل سنت گواه این روح عشق و محبت است و ان شاء الله پایدارتر از گذشته خواهد بود.

۲. پرداختن به حادثه اخیر، نباید اذهان عمومی را از مسئله مهم و خطیر ایام فاطمیه که از مصادیق بزرگ و نورانی شعائر الهی و مکتب تربیتی، اخلاقی و انسان ساز حضرت زهرا (س) است، غافل سازد. بی‌شک نقش فاطمیه در احیای حماسه‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و رشد معنویت و ارادت به اهل بیت (ع) و دفاع از ولایت نقشی کم‌بدیل و حائز اهمیت است و همگان می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های کلان و دغدغه‌مند، به برپایی پرشور و شکوهمند فاطمیه امسال همت گمارند.

۳. جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع)، همچون آحاد ملت شریف ایران در همه‌ حوادث گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند و در این امر اخیر نیز رهنمودهای آن رهبر فرزانه بویژه در حفظ انسجام اسلامی و اتحاد ملی را مُطاع می‌دانند و ترفندهای دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی خواهند کرد.

در پایان همگان را به هوشیاری در حوادث اخیر و لزوم تبعیت از شرع و قانون و پیروی از راه امام و شهیدان انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی دعوت می‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین