عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
آیت الله سعیدی:
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه هدایت قرآن ابدی و ماندگار است و هر زمانی که ما به قرآن کریم مراجعه کنیم گمراه نمی شویم، گفت: پیامبر(ص) فرمودند افضل عبادات امت من بعد از قرائت قرآن دعا کردن است یعنی برترین عبادت امت اسلام قرائت قرآن است.

عقیق:آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش طوبای کرامت که امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که تحت تأثیر هیچ فرهنگ و اندیشه ای قرار نگرفته است و با توجه به فرا زمانی بودن قرآن کتابی تأثیر ناپذیر است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین که قرآن را در کنار عترت دو ریسمان محکم الهی دانسته است، گفت: هدایت قرآن ابدی و ماندگار است و هر زمانی که ما به قرآن کریم مراجعه کنیم گمراه نمی شویم و راه را به ما نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به لزوم حفط و محافظت از قرآن کریم، افزود: امام رضا علیه السلام نقل می کنند که فردی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد چطور است که هرچه از زمان نزول قرآن می‌گذرد جز تراوت و تازگی از قرآن نمی‌بینیم؟ حضرت فرموند این تازگی به خاطر این است که از مبدئی نازل شده است که زوال ندارد و برای همه زمان‌ها نازل شده است.

وی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن باید به محتوای قران توجه کنند تا قرآن برای‌ شان تکراری نشود، گفت: قرآن نباید نرخ بردار باشد و اینگونه شود که برای دست یابی به مشوق ها قرآن را حفظ کنیم و اگر مشوقی در کار نباشد قرآن را حفظ نکنیم.

آیت الله سعیدی در رابطه با اهمیت حفظ قرآن گفت: پیامبر(ص) فرمودند افضل عبادات امت من بعد از قرآئت قرآن دعا کردن است یعنی برترین عبادت امت اسلام قرائت قرآن است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین