عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
قائم مقام ستاد اقامه نماز
دکتر سید احمد زرهانی با بیان اینکه اذان، شعار مسلمانی و نشانه اقامه نماز است.گفت: اگر سرمایه گذاری درست در حوزه و اندیشه اسلامی بکنیم مردم ما مشتاق هستند و از کارهای قوی استقبال می کنند.

عقیق:به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، دکتر «سید احمد زرهانی» گفت: ستاد اقامه نماز حسب الامر مقام معظم رهبری در سه دهه گذشته در نقش سیاست گذار ظهور پیدا کرده است و برنامه ریزی هایی که انجام شده جنبه ارشادی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد : در تعلیم و تربیت اسلامی هیچ عبادتی را با اجبار و اکراه نمی توان تحمیل کرد، فطرت انسان فطرت آزادی نشانه ای است که انتخاب گر است باید با منطق با استدلال با ارشاد با ایجاد انگیزه نسل نو را به نماز دعوت کرد.

وی افزود: کتاب چهلچراغ نماز و خانواده نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی کاری برای تشویق پدران و مادران و آگاه کردن آنان نسبت به وظایفشان در قبال فرزندان برای شوق دادن به آنان برای اقامه نماز می باشد.

او تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری درست در حوزه و اندیشه اسلامی بکنیم مردم ما مشتاق هستند و از کارهای قوی استقبال می کنند.

زرهانی اظهار کرد: جشنواره اذن منتظران با همت ستاد اقامه نماز، استانداری، ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، خاتم الاوصیا و جمعی از مراکز فرهنگی و دینی به میزبانی استان همدان با هدایت و حمایت ستاد اقامه نماز کشور برگزار می شود‌.

وی در ادامه بیان کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره اذان منتظران این است که اهل هنر،نویسندگان، پژوهشگران، تولید کنندگان آثار هنری سمعی و بصری وارد میدان بشنود و با استفاده از امکانات و فناوری های نو تولیدات در حوزه اذان داشته باشند. همچنین اذان شعار مسلمانی است، اذان نشانه اقامه نماز است و یک فراخوانی است که همه را به سمت مسجد، نماز و نور می کشاند.

دکتر سید احمد زرهانی توضیح داد: ما برای اینکه نسل نو با فلسفه اذان آشنایی بیشتر داشته باشند؛ بنوانند از ظرفیت های علمی و هنری دانشمندان در این زمینه استفاده کنند، یک فراخوان دریافت آثاری داده ایم که علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز کشور به نشانی www.namaz.ir مراجعه فرمایند‌.

وی در آخر گفت: قرآن ضمن آنکه یک اثر وحیانی است یک اثر هنری هم می باشد، زیبایی ها و عظمت هایی که در قرآن است در تمام تاریخ هزار و چهارصد ساله اسلام دین با هنر آمیخته شده است؛ نگاه مقام معظم رهبری به دین یک نگاه هنرمندانه است و ما این را از مکتب ایشان آموخته ایم و بر همین مبنا جلو میرویم.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین