عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
معرفی مساجد جهان؛
مسجد تاریخی وادی الحسین که به مسجد ۳۰۰ ساله نیز مشهور است، یکی از ۷ مسجد تاریخی تایلند است که بر اساس اطلاعات موجود در سال ۱۷۲۴ توسط یکی از علمای سادات آن زمان معروف به وان حسین بود.

مسجد تاریخی وادی الحسین(ع)+عکسعقیق:اسلام دومین دین رسمی در تایلند محسوب می‌شود و مسلمانان از بیشترین پیروان به عنوان اقلیت دینی بعد از بودائیان در این کشور برخوردار هستند. بر این اساس مساجدی زیبا و باشکوهی در سراسر تایلند بویژه در جنوب این کشور که بیشترین تمرکز مسلمانان را داراست، بنا شده که از مقاصد گردشگری فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آید. بر همین اساس در نشریه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اطلاعاتی از یک مسجد تاریخی درج شده است.

مسجد تاریخی وادی الحسین که به مسجد ۳۰۰ ساله نیز مشهور است، یکی از ۷ مسجد تاریخی تایلند است که بر اساس اطلاعات موجود در سال ۱۷۲۴ توسط یکی از علمای سادات آن زمان معروف به وان حسین در منطقه ناراتیوات و تماماً از چوب بنا شده است.

این مسجد در ابتدا فقط از سقف شیروانی کاهی تشکیل شده بود ولی بعدها به سفال‌های سنتی و مطمئن مجهز شد. این بنا دارای دو ساختمان در کنار هم است. ساخت و ساز این بنا تماماً از چوب و با استفاده از تکنیک میخ چوبی بنا شده است. ساختمان به سبک معماری سنتی تایلندی است که با هنرهای چینی و مالایی در هم آمیخته شده است.

مسجد تاریخی وادی الحسین یکی از هفت مسجد زیبا و دیدنی تایلند

چشمگیرترین قسمت ساختمان که به وضوح قابل توجه است منطقه بالای سقف یک پایه برای حمایت از شیروانی در سقف طبقه اول دیده می‌شود. مناره بنا به روش سقف چینی کار شده و بر روی بام قرار گرفته است. پشت به پنجره یک زنگ بادی وجود دارد که به شکل زیبایی با تزئینات برگ، گل و الگوهای چینی کنده کاری شده است. کنار مسجد قبرستان مسلمانان قرار دارد که سنگ قبر مردان با زنان در این قبرستان متمایز گردیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین