عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد:
استاد حوزه علمیه قم ضعف در اراده را به خاطر ضعف در نظم دانست و گفت: ما روایات زیادی در رابطه با نظم داریم زیرا نظم اراده انسان را قوی می کند و بیشترین عامل از دست دادن توفیقات در زندگی به خاطر بی انضباطی است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دستورات قرآن جامع است، اظهار کرد: قرآن دستورالعمل‌های ناب برای سعادت دنیا و آخرت ما دارد و فقط برای آباد کردن آخرت نیست.

وی با بیان اینکه برخی دستورات قرآن، روشن‌گر راه ما در دنیا است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند، قرآن هدایت گری است که هیچ ضلالتی ندارد، بنابراین باید به قرآن اهتمام ورزید و در روایت دیگری ایشان به محمد حنفیه تأکید می‌کنند که در منزل قرآن بخوان که زنگار را از فضای منزل و قلب می‌زداید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بهترین زمان برای قرآن خواندن سحرها و نیمه‌های شب است، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند مؤمنان کسانی هستند که نیمه شب برمی‌خیزند و قسمتی از شب را به قرائت قرآن اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن معجزه می کند و اثر دفعی و آنی در قلب انسان دارد، گفت: مرحوم مفید فرمودند وقتی قلب انسان مبتلا به اضطراب و استرس است روزی ۱۴ مرتبه آیه اول آیة الکرسی را بخواند تا به آرامش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه دستورالعمل امام زمان(عج) به آیت الله مرعشی نجفی این بود که هر روز صبح سوره یاسین را بخوان، گفت: بنده سال‌ها پیش در مسجد بالاسر حرم، در حال خادمی بودم فردی آمد یک قرآن بزرگ که شیرازه آن از هم پاشیده بود را داخل حرم گذاشت به او گفتم این قرآن را برای چه اینجا می‌گذارید چراکه کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند بعد گفت بنده هم نمی‌توانم از آن استفاده کنم، قرآن را به من داد و رفت؛ بنده قرآن را بردم صحافی که شاید بعد از آن کسی بتواند از آن استفاده کند، هنگامی که درحال ورق زدن قرآن بودم دست‌خط آیت‌الله مرعشی نجفی را در کنار سور و آیات دیدم، دستورالعمل امام زمان(ع) به آیت‌الله مرعشی نجفی این بود که هر روز صبح بعد از نماز سوره یاسین را بخوانید.

این کارشناس معارفی تصریح کرد: قرآن نسخه شفا بخش است و راهکارهایی پیش روی مان می‌گذارد بنابراین باید در ابتلائات و دو راهی‌های زندگی متوسل به قرآن شویم تا از تحیّر نجات پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نباید دنبال آیه و سوره خاصی برای رفع ابتلائات باشیم بلکه باید قرآن را از اول تا آخر بخوانیم، گفت: خداوند در آیات سوره نجم می فرماید دنیا و آخرت در دست قدرت خدا است و انسان باید برای رفع ابتلائات خود رو به سوی خدا کند و دعا زیاد بخواند تا توجه خداوند را به خود جلب کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرط تأثیر حرز امام جواد علیه السلام که در جامعه رایج شده گناه نکردن و انجام واجبات است، خاطرنشان کرد: همراه داشتن حرز به تنهایی هیچ تأثیری ندارد بلکه باید به لوازم حرز توجه کنیم و کاری کنیم خداوند به ما توجه کند.

وی ضعف در اراده را به خاطر ضعف در نظم دانست و گفت: ما روایات زیادی در رابطه با نظم داریم زیرا نظم اراده انسان را قوی می کند و بیشترین عامل از دست دادن توفیقات در زندگی به خاطر بی انضباطی است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: خداوند در آیات ۳۶ تا ۳۸ سوره نجم می فرماید هیچ وقت گناه کسی را برای دیگری نمی‌نویسند و آینده هر کسی در گرو تلاش خودش است و هر کاری که انجام دهید نتیجه آن رامی‌بینید بنابراین همه چیز چه در امور مادی و چه در امور معنوی در گرو جهاد و تلاش ما و دوری از کسالت و بی ارادگی است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین