عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
مهلت ارسال نخستین کنگره شعر جناب جعفر طیار که به همت مجمع شاعران اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد امامت برگزار می‌شود، تا یازدهم آذرماه تمدید شد.

عقیق:مهلت ارسال نخستین کنگره شعر جناب جعفر طیار که به همت مجمع شاعران اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد امامت «مردی که اگر می‌بود» در قالب‌های غزل، مثنوی و قصیده برگزار می‌شود، تا یازدهم آذرماه تمدید شد.

شاعران و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در واتساب به شماره ۰۹۳۳۲۹۵۰۰۲۱ ارسال کنند. به نفرات برتر اول تا سوم این کنگره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و به نفرات چهارم تا ششم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ ۲۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

جعفر، کنیه او ابوعبدالله و مشهور به «جعفر طیار» پسرعموی پیامبر (ص) و از شهدای بزرگ صدر اسلام. پدرش ابی طالب و مادرش فاطمه بنت‌اسد و برادرش عقیل، طالب و علی (ع) است. او ۲۰ سال بعد از عام الفیل در مکه به دنیا آمد. آن زمان که خشکسالی مکه بود، جعفر به دلیل معیشت سخت و تنگ پدرش، در خانه عمویش عباس بزرگ شد و همچنان نزد او ماند تا در سال اول بعثت پیغمبر اسلام (ص)، اندکی بعد از برادرش علی (ع) مسلمان شد و اسلام آورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین