عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
با توجه به تنوع بسته‌های زیارتی برای زائران عتبات از سوی سازمان حج و زیارت، سرانه حق بیمه زائران عتبات بسته به مدت حضور در عراق از ۱۳ تا ۷۷ هزار تومان اعلام شد.

عقیق:سفر به عتبات پس از حدود دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا در روزهای آینده آغاز می‌شود و عاشقان زیارت کربلا با ثبت‌نام در کاوران‌های حج و زیارت می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

یکی از ملزومات سفر عتبات، بیمه زائران است که هر ساله قبل از آغاز سفرها، سازمان حج و زیارت با یکی از شرکت‌های بیمه قراردادی منعقد می‌کند. اکنون نیز با برنامه‌ریزی مسؤولان همه زائرانی که در قالب کاوران حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شوند، زیرپوشش بیمه ایران قرار می‌گیرند.

در بخش حق بیمه و نحوه پرداخت با اشاره به پیش‌بینی اعزام حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده با افزایش و یا کاهش ۲۵ درصدی در طول مدت اجرای این قرارداد به عتبات عالیات در کشور عراق از سوی بیمه گذار، سرانه حق بیمه هر یک از بیمه شدگان با توجه به مدت اقامت آنها در خاک عراق تعیین شده است.

حق بیمه مربوط به تمام عوامل ستادی و اجرایی و خدماتی اعزام شده توسط سازمان حج و زیارت توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. همچنین حق بیمه‌هایی که بابت این قرارداد به بیمه‌گر پرداخت شده است، قابل استرداد نیست؛ مگر اینکه اشتباهی در محاسبات صورت گرفته باشد.

در هر مرحله از پرداخت به بیمه‌گر ۵ درصد به عنوان حسن انجام کار کسر و در پایان قرارداد و در صورت انجام تمام تعهدات بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

در بخش شرایط و میزان تعهدات بیمه‌گر آمده است: پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه شدگان به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمه شدگان به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.همچنین در صورت فوت بر اثر حادثه هریک از بیمه شدگان، میزان غرامت فوت قابل پرداخت مجموع این ارقام است.

پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دایم کلی یا جزیی در اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان تا سقف مبلغ ۳ میلیارد ریال براساس جدول نقص عضو مندرج در شرایط عمومی بیمه حوادث و با تایید پزشک معتمد بیمه‌گر است و در صورت بروز اختلاف در مورد وقوع نقص عضو یا میزان درصد آن، پرونده به کمیسیونی که متشکل از پزشک معتمد بیمه‌گر، پزشک معتمد بیمه گذار و پزشک سومی که منتخب طرفین است ارجاع و رأی کمیسیون مذکور برای طرفین قطعی و لازم الاجرا است. حداکثر سقف تعهدات بیمه‌گر در حوادث منجر به نقص عضو که از حدوث یک خطر در یک زمان به وقوع پیوسته باشد برای هر نفر برابر مبلغ ۳ میلیارد ریال است.

 پرداخت هزینه‌های درمانی بستری بیمارستانی و اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه هر یک از بیمه شدگان تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه هر یک از بیمه شدگان تا سقف مبلغ ۵۰ میلیون ریال است و در صورت بستری و یا درمان بیمه شده در داخل خاک عراق، هزینه‌های ارزی مربوطه تا سقف ریالی مبلغ فوق براساس نرخ تسعیر ارز در روز پرداخت محاسبه و از سوی بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

 پرداخت هزینه‌های درمانی بستری بیمارستانی و اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای ۳۰ نفر از بیمه شدگانی که به دلیل وخامت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند و درمان آسیب‌های وارده به آنان مستلزم صرف هزینه‌های درمانی بیمارستانی بیش از سقف تعیین شده، با معرفی بیمه گذار و حداکثر تا سقف مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و برای ۱۰ نفر از بیمه شدگان تا سقف یک میلیارد ریال است.

همه هزینه‌های مربوط به آماده سازی و نقل و انتقال اجساد بیمه شدگان فوت شده در عراق با ایران برعهده ذینفعان وی است که این هزینه‌ها توسط بیمه‌گر پرداخت و از سرمایه بیمه فوت به هر علت بیمه شده کسر می‌شود. 

استقرار نماینده یا نمایندگان خود به همراه یک دستگاه آمبولانس مجهز دارای استانداردهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راننده و تکنیسین دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای در مبادی خروجی و ورودی مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی یا هر مرز قانونی دیگری که بیمه گذار اعلام کند، به منظور انجام هماهنگی‌های لازم جهت انتقال بیماران، مصدومین و فوت شدگان از پایانه‌های مرزی به بیمارستانها یا استان‌های مربوطه و همچنین پرداخت هزینه‌های آن با اطلاع و هماهنگی نماینده بیمه گذار صورت می‌گیرد.

 استقرار نماینده یا نمایندگان خود به همراه یک دستگاه آمبولانس مجهز دارای استانداردهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راننده و تکنیسین دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای از چهار ساعت قبل از پرواز تا پس از انجام پرواز در زمان رفت و قبل از به زمین نشستن هواپیما تا پس از خروج همه بیمه شدگان در زمان برگشت در ایستگاه‌های پروازی استان‌های پرتردد مانند تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مازندران در سایر استانهای داراری ایستگاه پروازی، بیمه‌گر فقط نماینده خود را در فرودگاه مستقر نموده و خدمات آمبولانسی را به صورت آنکال و در صورت نیاز با هماهنگی نماینده بیمه‌گذار ارائه می‌کند.

همچنین درباره مسئولیت بار زائران بیمه‌گذار متعهد شده است که برای جبران خسارت‌های وارده به بار همراه هر یک از بیمه شدگان در مسیر رفت تا سقف مبلغ ۵ میلیون ریال و جبران خسارت‌های وارده به بار همراه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت اقامت و در مسیر بازگشت تا سقف مبلغ ۱۵ میلیون ریال پرداخت کند.

البته محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه‌گر در این پوشش از زمان تحویل بار به کاروان (هوایی، زمینی، دریایی، ریلی) یا شرکت هواپیمایی در فرودگاه تا هنگام ورود به کشور عراق به عنوان مسیر رفت و از زمان خروج از کشور و ورود به خاک عراق و مدت اقامت در کشور عراق تا زمان برگشت به شهر محل اعزام و تحویل بار به بیمه شده در فرودگاه یا پایانه‌های حمل و نقل شهر مبدا به عنوان مدت اقامت و مسیر برگشت تلقی می‌شود.

همچنین خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت بار شامل آتش سوزی، پرت شدن بار از روی وسیله نقلیه حامل کالا، عدم تحویل، جاماندن و مفقود شدن بار، آب گرفتگی ، سقوط هواپیما، مورد دستبرد قرار گرفتن و شکستن و آسیب دیدگی کالا در حین حمل یا هرگونه خطری است که منجر به آسیب تمام یا بخشی از بار بیمه شدگان شود. البته حداکثر تعهد بیمه‌گر در خصوص پرداخت غرامت بار در طول مدت اعتبار این قرارداد مبلغ ۱۵ میلیارد ریال است.

به گزارش فارس، با توجه به تنوع بسته‌های زیارتی برای زائران عتبات از سوی سازمان حج و زیارت، سرانه حق بیمه بیمه شدگانی که مدت اقامت آنها در خاک عراق از ۱ تا ۶ روز باشد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معادل و مبلغ ۱۳۰ هزار ریال و برای بیمه شدگانی که مدت اقامت آنها در خاک عراق از ۱۱ تا ۳۰ روز باشد، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معادل مبلغ ۷۷۰ هزار ریال است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین