عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
حجت الاسلام علی سعیدیان:
حجت‌الاسلام سعیدیان شبهه افکنی در عقاید مذهبی نسل جوان از سوی رسانه‌های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای را مهم‌ترین دغدغه‌های وعاظ شهر تهران عنوان کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام علی سعیدیان سخنران و کارشناس دینی، شبهه‌افکنی در عقاید مذهبی نسل جوان از سوی رسانه‌های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای را مهم‌ترین دغدغه‌ وعاظ شهر تهران برشمرد و گفت: متأسفانه شاهد تأسیس قارچ‌گونه بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای برای مسموم کردن فضای جامعه و برهم زدن افکار و عقاید نسل جوان نسبت به مسائل مذهبی هستیم و این در حالی است که عملکرد همه ما در مقابل این دست فعالیت‌ها، عمل منفعلانه است.

وی بابیان اینکه هنگامی‌که قلب جوانان ما به لحاظ عقاید مذهبی دچار تشکیک شود؛ دیگر نه به دنبال اخلاق و نه به دنبال احکام خواهد رفت و این همان هدفی است که دشمنان ما به دنبال آن هستند به حدیثی از ائمه اشاره کرد و گفت: به فرموده امام صادق علیه‌السلام «اگر کسی در قلبی شک ایجاد کند آن قلب حتماً سقوط خواهد کرد».

این کارشناس دینی افزود: متأسفانه اشتباهی که همواره از سوی برخی از منبری‌ها تکرار می‌شود این است که در منابر ما آن‌قدری که به «احکام و اخلاق» پرداخته می‌شود به ریشه‌های عقیدتی که منشاء عملکرد به اخلاق و احکام است توجه نمی‌شود. این در حالی است که وقتی عقیده ضعیف باشد حتماً اخلاق و احکام نیز کمتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سعیدیان ادامه داد: باید در جامعه شاهد بسترسازی در جهت پرسشگری جوانان باشیم به‌طوری‌که جوان ما بتواند بدون هیچ‌گونه هراسی، سؤالات خود را بپُرسد و پاسخ‌های مناسب خود را دریافت کند و اگر این رویه شکل بگیرد، شک نکنید که جوانان به‌صورت خودجوش، به دنبال مباحث دینی خواهند رفت.

این واعظ شهر تهران بابیان اینکه ما به‌شدت در کارهای مذهبی منفعل بودیم و عملکرد ضعیفی داشتیم گفت: ما برای تقویت فعالیت‌های خطباء در سطح شهر تهران نیازمند انسجام میان نهادهای فرهنگی کشور هستیم اما باوجودی که ظرفیت برای این امر در کشور و میان نهادهای فرهنگی وجود دارد تاکنون شاهد خروجی مناسبی در این زمینه نبودیم.

حجت‌الاسلام سعیدیان خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد تشکیک جوانان در مسائل مذهبی هستیم به فرموده مقام معظم رهبری؛ مخاطب این وضعیت، خود ما هستیم.

وی در پایان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در همدلی و هم‌افزایی خطباء تهران، این همدلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این همدلی و صمیمیت با برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی در طول سال با وعاظ تداوم داشته باشد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین