عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
حجت‌الاسلام محمد جنتی:
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برخی‌‌ها نهاد منبر را تحت تأثیر حرکت‌های غلط خویش قرار دادند و حواشی زیادی را به لحاظ تضعیف این نهاد ایجاد کردند.

عقیق: حجت‌الاسلام محمد جنتی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: متأسفانه برخی‌ها، نهاد منبر را تحت تأثیر حرکت‌های غلط خویش قرار داده و حواشی زیادی را در مسائل مختلف ایجاد می‌کنند تا نهاد منبر را تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین دغدغه ما نسبت به خطباء، صیانت از نهاد منبر است؛ به‌طوری‌که شأن منبری‌ها حفظ و مسائل و مشکلات پیش‌آمده برطرف شود.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اذعان داشت: اگرچه در حال حاضر منبر میان مردم شأن و منزلت والایی دارد اما باید از این جایگاه مراقبت بیشتری شود چراکه امروز شاهد ضربه‌هایی از سوی تعدادی از مسئولان هیأت‌ها، برخی از منبری‌ها و برخی مداحان هستیم که باید از این امر صیانت شود.

جنتی با بیان اینکه صیانت‌ از منبر در مرحله اول باید به‌صورت خودجوش توسط خودِ اهل منبر انجام گیرد و آنگاه از ظرفیت دیگر نهادهای کشور بهره‌مند شویم تصریح کرد: تاکنون به همت اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی چندین جلسه با خطبا و منبری‌های سرشناس کشور در راستای هم‌افزایی و صیانت از نهاد منبر در شهر تهران تشکیل شد که با برنامه ریزی‌های شکل گرفته این جلسات در دیگر استان‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسات هم افزایی با خطبا و منبری‌های سرشناس کشور که به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، پیشنهادها و تصمیم گیری‌های خوبی انجام گرفت و حضار، نقطه نظرات کارشناسی خود را در جهت صیانت بیشتر و بهتر از منابر بیان کردند. این در حالی است که همه ما باید احساس تکلیف کنیم و به صورت دغدغه‌مند در راستای ارتقای فهم دینی جامعه به‌صورت یکپارچه وارد میدان شویم و اجازه ندهیم حواشی و هیجان‌های کاذب، فضاهای منابر را احاطه کنند.

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین