عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
با هدف برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه:
جلسه شورای هماهنگی شبکه‌ هیئت مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه برگزار شد و مسئولین هیئتی تأکید کردند که نباید اجازه داد هیئت ابزار تبلیغات و سلبریتی شدن افراد شود.

عقیق:جلسه شورای هماهنگی شبکه‌ هیأت مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه، با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات، نوشاد نوشادی رییس شورای هیات کشور، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما، حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری، علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان، جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع)، ، باقری نماینده هیأت‌های دانشجویی، محمدحسین طبرستانی، سید علی قریشی مدیر عامل موسسه قدیم الاحسان برگزار شد.

در این جلسه ضمن تاکید جهت تولید محصولاتی اثر گذار و مسئله محور بیان شد: نیاز به شناسایی ذائقه مخاطب داریم؛ ظرفیت خوبی در سازمان صداو سیما وجود دارد که باید بصورت هدفمند از آن استفاده کرد. ۵۳ درصد مخاطب برای ویژه برنامه‌های محرم در دهه اول امسال نشانگر استقبال خوب مخاطب از این نوع برنامه‌هاست. 

علاوه بر این، در این جلسه مطرح شد که سازمان تبلیغات باید به سمت نمادسازی در ایام فاطمیه برود. در فاطمیه فقط به مقوله شهادت پرداخته شده است، چرا که تصویری از زندگی حضرت نداریم. از این روی لازم است که در فاطمیه برنامه‌ای حول محور خانواده تولید کنیم تا فرهنگ فاطمی در خانواده پایه‌گذاری شود. هم‌چنین باید توجه بیشتری به فضای مجازی داشت. 

در این جلسه با تاکید بر اینکه جنگ بعدی در آخر الزمان جنگ تفاوت قرائت در مکتب شیعه اثنی‌عشری هست مطرح شد که تاریخ اهل بیت گره‌گشای تمامی مسائل حاکمیتی ما است اما تاریخی که در بالای منبر شنیده می‌شود گره گشای خود هیأت‌ها نیست چه برسد به آن که گره گشای حاکمیت و زنان و مردم باشد.

در این جلسه دو کتاب «امام مجاهد» و «همرزمان حسین» به عنوان مبانی انقلاب اسلامی مطرح شد که اگر در بین هیأتی‌ها و نخبگان، تشکلات هیأتی و مذهبی فهم بشود خیلی از مشکلات حل می‌شود.  

در بخش دیگری از این نشست، بر لزوم تبیین و شناخت دقیق دشمن و دوری از نگاه‌های سطحی در این زمینه تاکید شد.  همچنین در این جلسه، ضمن تاکید بر همت‌گذاری بر هویت بخشی شبکه‌ی ملی بیان شد که هیأت را باید مبرا و تمیز نگه داریم. باید تببین کنیم و متوجه بشویم چه کسانی و جریانی در هیأت‌ها برندسازی می‌کنند. هیأت نباید ابزار تبلیغات و سلبریتی شدن افراد بشود.

هم‌چنین در این جلسه مطرح شد که مقام معظم رهبری علمدار فاطمیه است؛ ایشان با تمام عنایت که به فاطمیه دارند بین فاطمیه و محرم تفاوتی قائل می‌شوند و آن هم این است که به سمت دسته‌های عزاداری و میدان بردن را درست نمی‌دانند که در سایت خود مقام معظم رهبری هست. ایشان معتقدند که به فاطمیه باید به صورت عمیق پرداخت و خیلی موافق میادین و خیابان و … نیستند. 

احیای سنت‌های فراموش شده در این جلسه تاکید و مطرح شد: یکی از این احیاها، خطبه خوانی است. همینطور روانشناسی هیئات خیلی مهم است. در این جلسه بیان شد که از حال حاضر باید به فکر اربعین سال دیگر باشیم . از ۱۵۰ موکب رزمندگان ۵ موکب برای کار فرهنگی توانستیم برپا کنیم. نکته بعدی این است که هیئات مخصوص خانم‌ها مظلوم هستند، اکثراً یا هیأت مخصوص خانوم‌ها ندارند یا ضعیف است. باید هیأت ویژه خانم‌ها و دخترخانم‌ها داشته باشیم. هیأت رزمندگان در حد وسعت خودش شروع کرده و در حال حاضر در کشور ۳۵۰ شعبه ویژه خانم داریم. از آنجایی که خانم ها در امر تربیت بسیار مهم هستند باید یک برنامه جدی برای این قشر داشته باشیم. 

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین