عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
توسط مجمع شاعران اهل بیت صورت گرفت:
مجمع شاعران اهل بیت(ع) در آخرین سال دهه ۹۰ با انتشاری فراخوانی، از اهل قلم و صاحب نظران عرصه نوحه خواست تا یادداشت و مقالات خود پیرامون نوحه‌های این دهه را به این مجمع ارسال کنند.

عقیق: مجمع شاعران اهل بیت(ع) در آخرین سال دهه ۹۰ با انتشاری فراخوانی، از اهل قلم و صاحب نظران عرصه نوحه خواست تا یادداشت و مقالات خود پیرامون نوحه‌های این دهه را به این مجمع ارسال کنند.

در متن این فراخوان آمده است:

با پایان یافتن دهه ۹۰ خورشیدی و در آستانه قرن جدید در نظر داریم در روزهای پیش رو طی سلسله جلساتی با حضور کارشناسان و فعالان عرصه نوحه به تحلیل و بررسی محتوایی، ادبی و موسیقایی نوحه‌های فراگیر دهه ۹۰ بپردازیم.

از سوی دیگر در شرایطی قرار داریم که لزوم ورود اهل قلم و صاحب‌نظران عرصه نوحه به مباحث مربوط به این ساحت شریف و مقدس بیش از پیش احساس می‌شود تا تحلیل‌های سازنده و نقدهای آموزنده، همچون چراغی فراروی نوحه و نوحه‌سرایی روزگار ما قرار گیرد.بنابراین از همه اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه دعوت به عمل می‌آید تا یادداشت‌ها و مقالات خود را که به موضوعات ذیل پرداخته‌اند برای ما ارسال نمایند:

موضوعات:

۱) سیمای امام حسین علیه‌السلام در نوحه‌های دهه ۹۰
​۲) نوحه و رسانه‌های نوین
​۳) جریان شناسی ادبی و موسیقایی نوحه پس از انقلاب اسلامی
​۴) نسبت نوحه و سبک‌های موسیقی روز
​۵) نوحه و سیاست

علاقه‌مندان باید مکتوبات خود را همراه با مشخصات کامل صاحب اثر از طریق پیام رسان واتس ‌آپ و در قالب‌های Word و PDF به شماره ۰۹۳۷۳۶۴۵۵۶۵ ارسال کنند. آثار واصله در هیأت علمی نوحه مجمع شاعران اهل بیت علیهم‌السلام متشکل از مهدی امین فروغی، سیدمهدی حسینی، اکبر شیخی، مهدی زنگنه، محمد صمیمی، محسن حنیفی و هادی جانفدا بررسی و ضمن بهره‌مندی از نظرات در هیأت علمی، در رسانه‌ها نیز منتشر خواهد شد.

همچنین از صاحبان مقالات و یادداشت‌ها برای ارائه مطالب در جلسات آتی دعوت و از آثار برتر تجلیل و تقدیر خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین