عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
در آستانه نهم ربیع الاول:
مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود از طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف برای ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) خبر داد.

عقیق: ۹ربیع‌الاول برابر است با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برای این روز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه روز ۹ ربیع‌الاول در سراسر کشور

حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در گفت‌وگو با فارس با تشریح برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول، گفت: این بنیاد طبق روال سال‌های گذشته در راستای بزرگداشت ایام نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ و معارف مهدویت برنامه‌های متنوع فرهنگی بسیاری را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

تولید و توزیع عکس‌نوشته با مضامین مهدویت و انتظار

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) عناوین برنامه‌های گرامیداشت ایام نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) را به طور اجمال برشمرد و گفت: برای استفاده و توزیع در شبکه‌های مجازی عکس نوشته‌های مهدوی تولید شده است. در این مجموعه، عکس نوشته‌هایی با مفاهیم مهدویت و ضرورت عهد و پیمان با حضرت و شاخص‌های انتظار در قالب‌های هنری تولید شده است.

تهیه کلیپ با حضور حجت‌الاسلام قرائتی

وی از تولید کلیپ‌های کارشناس‌محور با موضوع نهم ربیع‌الاول خبر داد و گفت: این کلیپ‌ها با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و حجت‌الاسلام کفیل ضبط شده که به بیان معارف مهدویت و نهم ماه ربیع پرداخته‌اند.

برگزاری جشن عبادت دختران با همکاری آموزش و پرورش

متوسل افزود: همچنین برگزاری پویش جشن عبادت دختران با همکاری آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز و واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است. این برنامه برای دومین سال متوالی با هدف ترویج فرهنگ جشن تکلیف دختران و پیوند دادن ایشان با فضای عهد و پیمان با امام زمان (عج) به صورت ملی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این پویش به پورتال جامع مهدویت مراجعه کنند.

سایر برنامه‌های بنیاد برای سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)

مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) درباره دیگر برنامه‌های این بنیاد برای روز ۹ ربیع‌الاول گفت: تولید کلیپ‌های کوتاه مفهومی با موضوع ادعیه مهدوی، برگزاری نشست‌های مهدویت به صورت مجازی در دانشگاه‌های سراسر کشور با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها (با اولویت دانشگاه فرهنگیان) با موضوع مهدویت برای دانشجویان و اساتید، معرفی و ارایه pdf چهار کتاب مهدوی برای برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی، برگزاری نشست‌های مهدوی به صورت مجازی در ادارات و مراکز فرهنگی و ... از جمله برنامه‌های روز آغاز امامت امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: تولید و ارایه مجازی ویژه نامه مجله امان با موضوع نهم ربیع‌الاول، تولید بسته محتوای تبلیغی مهدویت در موضوع نهم ربیع‌الاول جهت استفاده مبلغین و مراکز فرهنگی، برگزاری ویژه برنامه مهدوی در مراکز نظامی ارتش و ناجا با موضوع (عهد سربازی امام ) در صبحگاه نظامی مراکز و پادگان ها، برگزاری اجتماعات مهدوی با هدف بزرگداشت نهم ماه ربیع در میادین تعدادی از شهرهای بزرگ مثل گرگان، مازندران، اردبیل، شیراز، بیرجند و مشهد و تبریز و... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بنیاد در این روز است.

متوسل افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت محتواها و مطالب مهدوی مناسبتی ایام که به همت  بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج ) تهیه و تولید شده است، به نشانی زیر مراجعه کنند: https://b2n.ir/n17802


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین