عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
آیت الله ری شهری مطرح کرد؛
رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تأکید کرد: حافظان قرآن پس از حفظ باید در تثبیت نیز اهتمام ویژه داشته باشند. حفظ قرآن کریم آسان است، اما تثبیت و فهم و عمل به آیات آن بسیار دشوار می باشد.

عقیق:به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، پانزدهمین مراسم تجلیل از حفاظ مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت این آستان و همچنین جمعی از مسئولان، مدیران و اساتید قرآنی برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این مراسم طی سخنانی به شرایط دشوار کنونی که بر اساس کینه‌توزی‌های دشمنان شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی از جمله سخت‌ترین دوران‌های تاریخ است که تاکنون بر جمهوری اسلامی ایران گذشته و مردمی که در مراحل مختلف از آزمون‌های گوناگون سربلند بیرون آمده‌اند در آزمون کنونی نیز سربلند خواهند بود و ان‌شاء‌الله زمینه‌ساز تشکیل حکومت جهانی به رهبری حضرت ولیعصر (عج) خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: پیامبر خدا (ص) و امام صادق (ع) می‌فرمایند: اهل قرآن در میان انسان‌ها دارای درجات والایی هستند بجز از پیامبران و معصومین که در بلندترین مقامات هستند؛ پس حقوق اهل قرآن را رعایت کنید؛ اینان نزد خداوند دارای ارج و قرب بالایی هستند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: طبق روایات افرادی که حافظ قرآن هستند حامل قرآن و از اولیا خدا هستند. هرکس با حاملان قرآن دشمنی کند، در حقیقت با خداوند دشمنی کرده است و اگر کسی آنان را دوست داشته باشد، گویی که خداوند را دوست دارد و کسی که قرآن را با خود حمل می‌کند، در حقیقت حامل پرچم اسلام است.

این حافظ و مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از همه اساتید و خدمتگزارانی که زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآن میان نوجوانان و جوانان هستند، گفت: حفظ و آموزش قرآن کریم نعمت بزرگی برای آموزش‌دهندگان و آموزش‌دیدگان به شمار می‌رود. حفظ قرآن کریم از سوی حافظان نوجوان برای پدران و مادران افتخاری بس بزرگ و عظیم است که نصیب آنها شده است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تأکید کرد: حافظان قرآن پس از حفظ باید در تثبیت نیز اهتمام ویژه داشته باشند. حفظ قرآن کریم آسان است، اما تثبیت و فهم و عمل به آیات آن بسیار دشوار است و شایسته است حافظان محترم به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به خاطراتی از آیت‌الله بهجت، مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: ایشان به حفظ قرآن و همچنین نگهداری محفوظات خیلی تأکید داشتند و در مواردی که محضرشان می‌رسیدم به من می‌فرمودند که روزی یک جز قرآن بخوانید تا قرآن را فراموش نکنید و همچنین تأکید داشتند که این مرور در زمان‌های مختلف شبانه‌روز انجام شود که با خستگی همراه نباشد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در ادامه خطاب به حافظان حاضر در این مراسم گفت: شما جایگاه بزرگی دارید و به شما و به خانواده‌های محترمتان تبریک می گویم و این مقام، برای کشور و شهرستان ری افتخار بزرگی است. شما باید تلاش کنید این ثروت را حفظ کنید؛ زیرا این ثروت قابل قیاس با هیچ ثروتی نیست.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این مراسم از ۹ نفر از حافظانی که در سال تحفیظی گذشته با حضور در دوره‌های آموزشی این مرکز موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، با اهدای جایزه و تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین