عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
حاج احمد واعظی درباره ویژگی‌های رفتاری مرحوم جمالی می‌گوید: کار در فضای هیئت و روضه را در حقیقت نوکری می‌دید و عاشقانه و با سوز و گداز کارش را انجام می‌داد.

حنجره‌ای که وقف خدا بود+ فیلمعقیق:دو روز گذشته یک مداح اهل‌بیت از میان ما رفت. مرحوم حسن جمالی دو شب گذشته بر اثر تصادفی شدید و واژگونی خودرو در جاده راوند کاشان درگذشت.

"حاج احمد واعظی" مداح مطرح کشورمان که با مرحوم جمالی آشنایی دارد درباره خصوصیات رفتاری و ویژگی‌های اخلاقی مرحوم جمالی می‌گوید: مرحوم حسن‌ جمالی را از سال‌های پیش می‌شناسم. آشنایی ما به دهه‌های 70 در هیئت مکتب‌الزهرا مشهد برمی‌گردد‌. در هیئت‌های زیادی توفیق داشتیم در کنار هم نوکری کنیم. او جوان بسیار خوبی بود. یکی از شاخصه‌های ویژه این عزیز، عشق و ایمانی بود که در نوکری داشت. کار در فضای هیئت و روضه را در حقیقت نوکری می‌دید و عاشقانه و با سوز و گداز کارش را انجام می‌داد. از حواشی به دور بود و به نوعی، استاد‌دیده بود.

واعظی به دیگر رفتارها و ویژگی‌های این مداح اهل‌بیت اشاره می‌کند و می‌گوید: او اهل درد بود؛ درد دین، اجتماع و مجالس اهل‌بیت را داشت. وقتی از مصائب اهل‌بیت سخن می‌گفت، گریه می‌کرد. ارادت ویژه‌ای به حضرت زینب (س) داشت. خودش دوست نداشت تا شهرت بدست بیاورد. نهایتاً یک پیج اینستاگرام به نام یا زینب (س) به نام او بود که دوستانش راه‌اندازی کرده بودند.

 

مراسم مناجات شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان، اردیبهشت 1400 | حسینیه ریحانة‌الحسین(س)

 

رئیس کانون مداحان کشور با تأکید بر اینکه حسن جمالی عزیز حضرت زهرا (س) شد، افزود: از روزی که این ذاکر اهل‌بیت از دنیا رفته، تمام فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مملو شده از خبر درگذشت این ذاکر اهل‌بیت؛ این یعنی امام حسین، عزت می‌دهد. چطور می‌شود سانحه‌ای در کاشان اتفاق افتاده باشد اما تمام کشور را بهم بریزد. سید‌الشهدا، عزیز حضرت زهرا است و کمترین ارادت و نوکری می‌تواند فرد را بالاترین مقام برساند. حواس‌مان به همدیگر باشد و محبت‌هایمان را از همدیگر دریغ نکنیم.

افسوس جمالی از بر یاران رفت
با سینه آتش زده و سوزان رفت
از روضه به سمت روضه می‌رفت ولی
پرواز‌کنان به روضه رضوان رفت

بنا بر این گزارش، خودروی مرحوم جمالی چهار سرنشین داشته که پس از واژگونی، این مداح و ذاکر مشهد فوت می‌شود و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری‌اند، حال نفر چهارم مساعد گزارش شده است.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین