عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
سهیل اسعد مطرح کرد؛
مسئول ستاد اربعین در آمریکای لاتین گفت: برنامه‌های فرهنگی اربعین با هماهنگی ستاد بین المللی اربعین و با کار میدانی مراکز اسلامی کشورها و نمایندگان ستاد در ۱۹ کشور جهان برگزار می‌شود.

عقیق:سهیل اسعد مسئول ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین و از مبلغین بین‌المللی اسلام در گفتگو با مهر، اربعین را یکی از فرصت‌های مهم برای نشر معارف اهل بیت (ع)، عاشورا و کربلا دانست و اظهار داشت: در ایام اربعین در کشورهای مختلف فعالیت‌های مختلفی از جمله راهپیمایی و زیارت صورت می‌گیرد.

اسعد از تشکیل ستاد بین المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین خبر داد و عنوان کرد: منطقه آمریکای لاتین منطقه بسیار وسیعی است، ما در این منطقه مراکز و فعالین فرهنگی مختلفی داریم. از این رو به جهت هماهنگی بین این مراکز تصمیم گرفته شد در غالب یک ستاد مرکزی فعالیت‌های اربعین برنامه‌ریزی و دنبال شود.

این اندیشمند آرژانتینی و از مبلغین بین‌المللی اسلام به تشریح مهمترین فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت: در اربعین امسال علاوه بر فعالیت‌های رسانه‌ای تصویری که صورت می‌گیرد، کتابی با عنوان عاشورا رونمایی می‌شود و علاوه بر آن فعالیت‌های فرهنگی متنوعی در منطقه اجرا خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی ایام عاشورای امسال برپا داشتن خیمه‌ای جهت ارائه خدمات اجتماعی و پزشکی، اطعام و توزیع سی دی، در یکی از میدان‌های معروف کاراکاس بود که این اقدام خودش به یک مدل تبدیل شده است. در رابطه با اربعین نیز بنا بر این است که هر کشوری با نمونه و مدل خود فعالیت داشته باشد. با این تفاوت که امسال همه این فعالیت‌ها به صورت متحد با یک شعار و آرم واحد در کل منطقه آمریکای لاتین صورت می‌پذیرد.

اسعد اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های اربعین امسال ارتباط مستقیم با عتبات حسینی و عباسی است. پیش از این پرچم حرم امام حسین (ع) را به هفت مرکز آمریکای لاتین هدیه شده و این به عنوان اولین ارتباط مستقیم با عتبات حسینی بود. اما امسال بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دوستان عتبات حسینی اقامتگاهی در کربلا برای زیارت طلاب آمریکای لاتین فراهم خواهد شد.

مسئول ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های پیش بینی شده منوط به حضور در راهپیمایی اربعین خواهد بود، گفت: اگر توفیق حضور پیدا کردیم قرار است کارهای رسانه‌ای زنده و ضبطی از کربلا داشته باشیم. همچنین اگر شرایط فراهم شود ساختن مستند نیز در برنامه‌ها پیش بینی شده است.

وی به اعضای این ستاد اشاره و بیان داشت: اعضای ستاد زمان زیادی است که فعالیت فرهنگی اربعینی دارند. ستاد متشکل از فعالان فرهنگی کشورهای مختلف است، این اعضا پیش از تشکیل ستاد نیز از فعالین اربعین بوده و در زمینه‌های مختلف نگارش مقاله و کتاب، مصاحبه و فیلم سازی فعالیت می‌کردند.

اسعد اضافه کرد: در حال حاضر در ۱۹ کشور مرکز فرهنگی داریم اما کشورهایی که بسیار فعال بوده و به صورت مستمر با ما در ارتباط هستند شامل آرژانتین، برزیل، شیلی، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، مکزیک، کوبا، کاستاریکا، پاناما، نیکاراگوئه و هائیتی می‌شوند.

مسئول ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین در پایان خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین در جمهوری اسلامی ایران راه اندازی و ارتباط‌گیری از ایران آغاز شده است. اصل کار ستاد بر عهده اعضای ستاد است، اعضای ستاد عناصر اصلی این حرکت هستند بنابراین ستاد تنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد و کار میدانی بر عهده مراکز اسلامی کشورها و نمایندگان ستاد در آن مراکز است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین